Marki na przełomie 2019/2020: Sokołów

Marki na przełomie 2019/2020: Sokołów
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2019 roku marka Sokołów? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?
O autorze
3 min czytania 2019-12-31

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

O roku 2019 dla marki Sokołów opowiada Marcin Bałanda, PR and communication director Sokołów. 

Największy sukces dla marki Sokołów w 2019 roku

Za sukces uznajemy utrzymanie wysokiej pozycji rynkowej, przy niekorzystnej koniunkturze, jaką obecnie przeżywa cała branża mięsna. W takiej sytuacji, firma musi nie tylko realizować obraną strategię, ale i niezwykle elastycznie reagować na zmieniające się uwarunkowania zewnętrzne. Jesteśmy otwarci na nowe grupy docelowe, nieustannie poznajemy ich potrzeby i oczekiwania. Aktywnie wychodzimy naprzeciw zmieniającym się trendom konsumenckim. Cały czas intensywnie pracujemy nad modyfikacją i poszerzaniem asortymentu. W mijającym roku wprowadziliśmy na rynek ponad 50 nowych produktów! Sukcesem okazały się Parówki Stówki 100% mięsa z szynki, bez konserwantów, fosforanów, czy glutaminianu sodu, oraz pierwsze na Polskim rynku chrupiące salami chips Chrup’us, które uzyskują swoja chrupkość dzięki innowacyjnej technologii suszenia gorącym powietrzem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Sokołów w 2019 roku

Mijający rok z całą pewnością nie był łatwy dla całej branży mięsnej. Złożyło się na to wiele istotnych czynników – m.in. rozprzestrzeniający się wirus ASF, rosnące ceny surowca, liczne napięcia w handlu oraz zacięta walka o konsumentów na rynku krajowym. Chcąc się wyróżnić i zdobyć uznanie klientów, konieczne jest podejmowanie zdecydowanych działań ukierunkowanych na innowacje, które wyróżnią naszą ofertę spośród wielu innych, dostępnych na rynku. Ważne jest również obserwowanie trendów konsumenckich, za którymi należy nie tylko podążać i starać się „dotrzymać im tempa”, ale i wyprzedzać proponując nowe i zaskakujące połączenia. Uwzględniając te czynniki, realizacja planu sprzedaży przy utrzymaniu założonej rentowności to ogromne wyzwanie, któremu udało się nam sprostać.

3 najciekawsze akcje z 2019 roku

W pierwszej „trójce” bez wątpienia znajduje się nasza nowa kampania wizerunkowa „Dla tych, co kochają smak”. W kampanii tej pokazujemy, w jaki sposób asortyment Sokołowa odpowiada zróżnicowanym potrzebom poszczególnych grup konsumentów, a wspólnym wyróżnikiem wszystkich produktów jest sprawdzona jakość i doskonały smak, ceniony przez miliony Polaków. Kampania prowadzona jest szeroko – w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych, ze wsparciem w innych kanałach komunikacyjnych, jak outdoor, POS, stacje radiowe oraz Internet.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ciekawą akcją był również nasz udział w e-sportowej imprezie Games Clash Masters w Gdyni. To poprzez takie działania otwieramy się również na nowe grupy konsumentów – w tym przypadku – graczy i pasjonatów e-sportu. Włączając się jako partner w organizację tego elitarnego, międzynarodowego wydarzenia e-sportowego, potwierdziliśmy, iż Sokołów to nowoczesna firma, która jest mecenasem sportu, nie tylko w klasycznym wydaniu. Była to doskonała okazja do zaprezentowania naszych produktów w nowym kontekście – np. wyjątkowej przekąski Chrup’us Salami Chips, którą stworzyliśmy z myślą również o fanach gier i e-sportu – idealnie nadaje się przecież do „pochrupania” w trakcie gry.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów oraz działając zgodnie z najnowszymi trendami rynkowymi, zdecydowaliśmy się również na relaunch naszej linii dedykowanej dzieciom – Sokoliki.

Po szczegółowych analizach postanowiliśmy usunąć ze składu konserwanty oraz substancje dodatkowe. Teraz wszystkie produkty z linii Sokoliki wyróżnia tzw. „czysta etykieta”. To działanie spotkało się z niezwykle pozytywnym odbiorem wśród konsumentów.

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Bardzo pozytywnym zaskoczeniem były rezultaty naszego udziału w Game Clash Masters – międzynarodowym turnieju e-sportowym. Ilość osób uczestniczących w imprezie, ich zaangażowanie i znajomość naszej marki – to wywarło na nas ogromne wrażenie. Z wielką satysfakcją przyjęliśmy pozytywne oceny naszej nowości – Salami Chips Chrup’us – pierwszych na rynku plasterków salami, które przyjemnie chrupią podczas jedzenia. Uczestnicy dopytywali o dostępność produktu, a zainteresowanie tą nowością zaowocowało pytaniami o kolejne propozycje z asortymentu. Z pewnością znaczenie miał tu też fakt, iż mamy bardzo szeroką ofertę produktów, które doskonale odpowiadają potrzebom pasjonatów gier komputerowych. Nasza linia Snacks&Chips to idealne przekąski podczas wspólnego grania czy oglądania streamu.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Komunikację prowadzimy wielokanałowo – zarówno w TV, internecie, prasie i stacjach radiowych. Nasz szeroki asortyment sprawia, że mamy wiele grup docelowych i są one bardzo różnorodne – stąd musimy wykorzystywać wiele różnych kanałów komunikacji.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Przyjęta strategia komunikacji przynosi dobre wyniki, nie planujemy więc w tym zakresie większych zmian. Z pewnością utrzymamy komunikację w mediach tradycyjnych, wzbogacając ją o różnorodne formy komunikacji w Internecie.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Jednym z ważniejszych trendów jest tzw. „czysta etykieta”, co bezpośrednio łączy się ze wzrostem roli produktów lepszej jakości, czyli wyrobów premium. Naszą odpowiedzią są tu konkretne działania, jak wspomniany relaunch linii dedykowanej dla dzieci Sokoliki, czy też nasza linia inspirowana naturą – Naturrino. Dzięki aktywnej postawie, udaje nam się efektywnie wykorzystać trendy, które w przypadku branży mięsnej można uznać za wyzwanie. Mam tu na myśli coraz bardziej popularny fleksitarianizm – czyli świadome ograniczanie spożycia mięsa. Chcąc zaspokoić potrzeby tej grupy konsumentów, ale też wszystkich, którym zależy na urozmaicaniu codziennej diety w zdrowy i wygodny sposób, wprowadziliśmy linię produktów warzywnych Z Gruntu Dobre, które powstają na bazie surowców pochodzenia wyłącznie roślinnego.

Aktywny tryb życia oraz brak czasu na codzienne gotowanie pociąga z kolei za sobą rozwój segmentu produktów typu convenience, które pozwalają łatwo i szybko przygotować pełnowartościowy posiłek, a kategorią, która w ostatnich latach szybko się rozwija są pożywne przekąski, które możemy zabrać ze sobą i spożyć w każdej chwili.

3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok

W dużej mierze kontynuować będziemy realizację działań, które przynoszą nam dobre efekty. Jednym z kluczowych zadań będzie umocnienie naszej pozycji rynkowej oraz opracowanie i wprowadzenie innowacyjnych produktów zgodnych z oczekiwaniami konsumentów. Będziemy również poszukiwać nowych możliwości kontaktu z klientami i prowadzenia z nimi aktywnego dialogu.