Rusza ogólnopolska kampania „Nie palę, bo…”

Celem ruszającej 20 grudnia ogólnopolskiej kampanii „Nie palę, bo...” jest edukacja pracodawców i pracowników w zakresie możliwości rzucenia nałogu palenia wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych.
O autorze
1 min czytania 2019-12-20

Palenie wyrobów tytoniowych i powiązanych oraz stałe przebywanie w dymie tytoniowym ma zły wpływ na efektywność zawodową i, co gorsza, prowadzi do poważnych problemów zdrowotnych. Jak wynika z badań, pracownicy robiący sobie przerwy „na papieroska”, tracą w ten sposób około 20 dni roboczych w roku (pięć kilkuminutowych przerw w ciągu 250 dni roboczych to ok. 160 „przepalonych” godzin pracy).

– To poważny problem. Palenie w pracy to nie tylko szkodzenie zdrowiu palacza, ale także jego otoczeniu. To też obniżenie efektywności pracy, przekładające się na wymierne, dodatkowe obciążenie i straty ekonomiczne dla przedsiębiorstwa. W ramach kampanii chcemy pokazać pracodawcom i pracownikom, w jaki sposób można rzucić nałóg oraz ograniczyć to, co go powoduje. Częstą przyczyną palenia w pracy jest stres, dlatego zaplanowaliśmy również przedstawienie lepszych, zdrowszych metod radzenia sobie z nim – podkreśla Andrzej Malinowski, Prezydent Pracodawców RP.

Poprzez oparcie kampanii o hasło „Nie palę, bo…” jej komunikacja będzie prowadzona językiem korzyści – adresaci tego projektu przekonają się na przykładach, jakie korzyści dla zdrowia i ciała, a także dla życia zawodowego niesie rzucenie tego nałogu.

Pierwszym elementem kampanii będzie konferencja, która odbędzie się 20 grudnia w siedzibie Pracodawców RP. Eksperci i organizatorzy przedstawią planowane działania i możliwości wprowadzenia polityki ograniczenia używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych w zakładach pracy – zapowiada Andrzej Malinowski. – W planach są m.in. roadshow z mobilnym gabinetem, dedykowana aplikacja mobilna oraz konkursy. Pracodawcy otrzymają też materiały edukacyjno-informacyjne, które pomogą im zmotywować się do walki z nałogiem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania jest kontynuacją zrealizowanego w ubiegłym roku konkursu „Firma wolna od tytoniu”, którego nowa odsłona rozpocznie się w styczniu 2020 r. Jest on skierowany do pracodawców zachęcających swoich pracowników do rzucenia palenia i wspierających ich w walce z nałogiem. Pracodawcy RP oraz Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny realizowali ogólnopolski program „Prowadzenie działań ograniczających problem używania wyrobów tytoniowych i wyrobów powiązanych w zakładach pracy”. Zadanie było finansowane ze środków Narodowego Programu Zdrowia na lata 2016-2020. W ramach niego opracowano projekt diagnozujący sytuację w firmach w zakresie działań ograniczających używanie wyrobów tytoniowych w miejscu pracy, zrealizowano cykl konferencji, konkurs „Firma wolna od tytoniu” oraz przygotowano pakiety informacji o rzucaniu palenia dla pracowników i pracodawców. Zorganizowano także warsztaty dla pracowników i kadry zarządzającej w 32 firmach w całej Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing