Najciekawsze ekorozwiązania marek z 2019 roku

Najciekawsze ekorozwiązania marek z 2019 roku
2019 rok niewątpliwie przebiegał pod hasłem ekologii. Nic więc dziwnego, że wiele popularnych marek wprowadziło w ostatnich miesiącach wiele ciekawych rozwiązań, które mają za zadanie przyczynić się do poprawy naszego środowiska.
O autorze
3 min czytania 2020-01-09

Przedstawiamy więc te najciekawsze.

#1 Carrefour, Kaufland, E.Leclerc: Z własnym opakowaniem

Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych w 2019 roku Carrefour wprowadził dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań. Podobne rozwiązanie testują też sieci Kaufland oraz E.Leclerc.

#2 Targowisko Wolumen rozdaje owoce i warzywa

Targowisko Wolumen w warszawskiej dzielnicy Wawrzyszew wpadło na świetny pomysł, by przeciwdziałać marnowaniu żywności – zamiast wyrzucać niesprzedane owoce czy warzywa, sprzedawcy przekazują je za darmo wszystkim chętnym osobom.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

#3 Lidl i Biedronka: Biodegradowalne naczynia

Mimo że wiele mówi się o negatywnych dla środowiska skutkach wykorzystywania jednorazowych plastikowych sztućców, to wciąż wiele sklepów czy też restauracji swoim klientom takowe oferuje. Lidl i Biedronka postanowiły więc wprowadzić w pełni biodegradowalne akcesoria oraz naczynia, które w warunkach kompostowalnych ulegną rozkładowi. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

#4 Starbucks: Zwrotne kubki na wynos

Starbucks podejmuje konkretne kroki w celu ograniczenia liczby odpadów – w 2019 roku  marka prowadziła na londyńskim lotnisku Gatwick testy kubków na wynos wielokrotnego użytku, które klienci mogliby zostawiać w specjalnych kontenerach po wypiciu napoju.

#5 Barhan: Torby z plakatów wyborczych

To się nazywa zero waste – projektanci katowickiej marki Barhan postanowili wykorzystać stare banery wyborcze, które pojawiły się w mieście przed zeszłorocznymi wyborami do europarlamentu i stworzyli z nich oryginalne torby.

#6 East West Market: Wstydliwe napisy na foliówkach

East West Market w Kanadzie znalazł sposób na to, by klienci zaprzestali korzystania z plastikowych toreb jednokrotnego użytku – sklep wprowadził foliówki z kompromitującymi napisami.

#7 Carlsberg: Green Fibre Bottle

W październiku 2019 roku marka Carlsberg zaprezentowała dwa nowe prototypy butelki Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien drzewnych pozyskanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Rozwiązanie jest obecnie w fazie testów. 

#8 IKEA: Lagom

W maju 2019 roku brytyjski oddział marki IKEA zaprezentował nową, nietypową kolekcję zatytułowaną Lagom – jest ona całkowicie darmowa, a na dodatek ekologiczna i ma za zadanie zachęcić klientów do ponownego wykorzystywania tych produktów, które już posiadają, zamiast kupowania nowych.

#9 Coca-Cola i Diesel: (Re)Collection

W ramach współpracy znane marki Coca-Cola i Diesel stworzyły wspólną kapsułową kolekcję ubrań wykonanych z materiałów przyjaznych środowisku – m.in. z bawełny pochodzącej z recyklingu czy też zutylizowanych plastikowych butelek PET. 

#10 Zalando: Ekologiczne opakowania

We wrześniu 2019 roku Zalando rozpoczęło testy nowego, ekologicznego sposobu na dostarczanie klientom ich zamówień – wybrane osoby z Finlandii, Norwegii, Szwecji oraz Danii otrzymają swoje przesyłki w zwrotnych kopertach wielokrotnego użytku.

#11 Tesco: Naczynia wielokrotnego użytku

Tesco to kolejna marka, która postanowiła zaprzestać korzystania z plastikowych jednorazówek. W maju 2019 roku postanowiła zastąpić tego typu produkty naczyniami wielokrotnego użytku w swoich strefach bistro w całej Polsce.

#12 Na Gramy: Sklep zero waste

W 2019 roku w Łodzi pojawił się sklep w duchu zero waste – Na Gramy. W ofercie marketu znajdziemy m.in. produkty spożywcze na wagę czy też kosmetyki naturalne, które będziemy mogli zapakować do własnych pojemników. 

#13: Triumph: Together We Recycle

We wrześniu 2019 roku marka Triumph nawiązała współpracę z organizacją Texaid zajmującą się recyklingiem używanych tekstyliów. W ramach programu „Together We Recycle” brand zbierał niechciane ubrania, które następnie zostały przekazane do ponownego wykorzystania lub przetworzenia.

#14 IKEA: Better Living

IKEA to marka, która cały czas aktywnie angażuje się w działania mające na celu walkę ze zmianami klimatu, czy też szerzej – propagujące dbanie o nasze środowisko. Tego przykładem jest aplikacja „Better Living”, w której firma przedstawiła proste sposoby na prowadzenie zrównoważonego życia, z korzyścią dla nas i naszego środowiska.

#15 Corona: Fit Pack

Zamiast wykorzystywać biodegradowalne opakowania do sześciopaków piwa, Corona poszła o krok dalej i postanowiła zaprojektować puszki w taki sposób, by móc je połączyć, nie wykorzystując przy tym dodatkowej folii plastikowej. Rozwiązanie to nosi nazwę Fit Pack.

#16 Rimping: Opakowania z liści bananowca

Tajlandzki supermarket Rimping wpadł na świetny pomysł, by ograniczyć wykorzystywanie plastiku – firma oferuje swoim klientom produkty zapakowane w liście bananowca. 

#17 ING Bank Śląski: Plecaki z billboardów reklamowych 

W listopadzie 2019 roku ING Bank Śląski zaprezentował ekologiczne plecaki z plakatów, czy też billboardów reklamowych, które na początku roku 2019 były wykorzystywane w kampanii reklamowej banku realizowanej na nośnikach Cityboard Media.

#18 Lidl: Znakowanie warzyw i owoców naturalnym światłem

Bez opakowania, bez papieru, bez tuszu i kleju, tylko sam produkt – taka forma sprzedaży bio warzyw i owoców jest możliwa. Udowodniła to sieć Lidl, która w grudniu 2019 roku wprowadziła do sklepów pierwsze warzywa bio znakowane bezinwazyjnie naturalnym światłem.