Stan email marketingu w Polsce 2013 – raport GetResponse

Najwyższy poziom email marketingu w Polsce prezentują przedsiębiorstwa oraz firmy z branży nieruchomości i turystycznej. Największą uwagę firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów i dostarczalności wysyłanych wiadomości - wynika z raportu "Stan email marketingu 2013" autorstwa GetResponse.
O autorze
1 min czytania 2013-10-28

GetResponse już po raz drugi podjął się sprawdzenia stanu email marketingu w Polsce. W tym celu przebadano 223 różnej wielkości firmy z 15 branż. Określenie poziomu zaawansowania i skuteczności email marketingu w Polsce opierało się na analizie takich elementów jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność oraz optymalizacji wysyłanych newsletterów.

Z badania wynika, że najwyższy poziom email marketingu prezentują największe firmy zatrudniające ponad 250 pracowników. Osiągnęły one średni wynik na poziomie 67%. Co ciekawe, w ubiegłym roku na pierwszym miejscu – ze średnim wynikiem 69% – znajdowały się firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników).

 

Branżą, która najlepiej radzi sobie w marketingu opartym na wiadomościach email są nieruchomości (73%). Udało im się zdetronizować ubiegłorocznego lidera, branżę e-commerce, która w tym roku osiągnęła minimalnie gorszy wynik (72%) i zajęła drugie miejsce w rankingu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wyniki badania wskazują, że nie wszystkie elementy kampanii email marketingowych traktowane są równomiernie. Największą uwagę przebadane firmy przywiązują do budowania baz subskrybentów, optymalizacji formularzy zapisu i dostarczalności wysyłanych wiadomości.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

A mimo to, i tak w tych elementach można zauważyć niekonsekwencję w działaniu i stosowanie tylko niektórych – zazwyczaj tych najpopularniejszych – narzędzi i taktyk, np. stosowania formularzy zapisu (84%), umieszczania linka umożliwiającego rezygnację z subskrypcji (84%) czy regularnej wysyłki newslettera (72%).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

– Email marketing nie jest wyodrębnioną metodą komunikacji w firmach, ale działa w synergii z innymi technikami marketingowymi. Ważnym zjawiskiem jest co raz większa popularność wykorzystywania profesjonalnych platform do email marketingu przez organizacje., co ma kluczowe znaczenie dla firm dbających o dostarczalność wysyłanych wiadomości – komentuje wyniki badania Maciek Ossowski, dyrektor działu Edukacji w GetResponse.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie 19.08 – 09.09.2013 r.

Pobierz raport  (pdf)