Marki na przełomie 2019/2020: Avon

Marki na przełomie 2019/2020: Avon
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2019 roku marka Avon? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?
O autorze
4 min czytania 2020-01-20

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

O roku 2019 dla marki Avon opowiada Anna Werstler, Executive Director, Poland and CE Marketing, AVON

Największy sukces marki Avon w 2019 roku 

Avon ma bardzo mocną misję. Wsparcie kobiet jest w centrum naszych wszystkich działań, dlatego najbardziej dumni jesteśmy z wpływu, jaki mieliśmy na tysiące kobiet w Polsce. W ramach Avon Kontra Rak Piersi i kampanii „Dzień na U” dofinansowaliśmy 10 000 badań – to najwięcej w naszej historii. Uruchomiliśmy też pierwszą w Polsce aplikację antyprzemocową Avon Alert, którą odwiedziło blisko 30 tysięcy osób. Angażowaliśmy się w inicjatywy o zasięgu globalnym. Zostaliśmy sygnatariuszem Women Empowermnet Principles, a będąc głównym partnerem Women Startup Competition wspieraliśmy nowe pokolenie przedsiębiorczych kobiet. 2019 rok był też dla nas przełomowy pod względem produktowym. Duży sukces odniosły produkty z serii clean beauty, w tym pierwsza wegańska linia kosmetyków Distillery. Wprowadziliśmy też innowacyjną maskarę Lash Genius oraz prawdziwą kosmetyczną bombę witamin – serum Avon Anew z witaminą C, które w jednej buteleczce zawiera taką samą ilość czystej witaminy C co 30 pomarańczy. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Avon w 2019 roku

Nasz biznes od zawsze opierał się na relacjach. Łączyliśmy ludzi jeszcze przed Facebookiem i byliśmy prekursorami social sellingu. Teraz wyzwaniem jest, aby jak najlepiej wykorzystać ten potencjał w dobie zmieniających się trendów. Ludzie mniej się spotykają, a coraz więcej relacji przenosi się do internetu. Zależy nam, żeby mocne strony ambasadorek ze świata offline przenieść do świata offline, żeby każda z nich była influencerką naszej marki. Chcemy dalej umacniać naszą pozycję jako prawdziwego „social sellera” i stawiać na wielokanałową sprzedaż, ponieważ widzimy w niej duży potencjał.

3 najciekawsze akcje w 2019 roku

Na pewno „Dzień na U” w ramach Avon Kontra Rak Piersi. Była to nasza odpowiedź na bolączkę naszych czasów – dużo mówimy o zdrowiu, a jak już chcemy o nie zadbać, to nie mamy na to czasu. W kampanii uświadamialiśmy Polki, jak ważna jest profilaktyka i znalezienie chociaż jeden dnia w roku na wykonanie badania i potwierdzenia zdrowia swoich piersi. W akcję zaangażowało się aż 121 influecerów i celebrytów. Ponadto każdy z naszych pracowników otrzymał swój własny „Dzień na U”, czyli dodatkowy dzień wolny w roku na profilaktykę. Już do tej pory skorzystało z niego 299 pracowników, a teraz namawiamy inne firmy, żeby wzięły z nas przykład. Drugą ciekawą inicjatywą było Women Startup Competition. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jako główny partner konkursu i mentor w kategorii beauty wspieraliśmy nowe pokolenie przedsiębiorczych kobiet, które marzy o założeniu własnego biznesu. Avon dał kobietom możliwość zarabiania na własnych warunkach zanim jeszcze otrzymały prawo głosu w wyborach, a wsparcie ich przedsiębiorczości od zawsze było częścią DNA naszej organizacji. Tym razem wkroczyliśmy do świata start-upów i było to dla nas inspirujące doświadczenie. Trzecim projektem, o którym było głośno w 2019 roku jest nasza kampania rekrutacyjna „Rób to co kochasz”. Korzystając z wielu kanałów komunikacji, w tym w szczególności online, zapraszaliśmy Polki do świata Avon. Kampania była skierowana do wszystkich pokoleń – od „Zetek” aż po Silver Generation.  

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Jesteśmy bardzo dumni z kampanii „PrzeMOC wobec KOBIET. Skreśl niepotrzebne” w ramach Avon Kontra Przemoc. Zamiast straszyć kobiety przemocą, razem z fundacją Feminoteka dodawaliśmy im odwagi do odnalezienia w sobie siły i wydostania się z przemocowej sytuacji. W sumie dostaliśmy z przekazem do blisko 55 mln osób, a naszą pierwszą w Polsce antyprzemocową aplikację Avon Alert odwiedziło prawie 30 tys. osób. Ponadto w trakcie kampanii liczba telefonów na infolinię przeciwprzemocową Feminoteki wzrosła o 40%. I to zaledwie w 2 tygodnie. Te liczby zrobiły na nas wrażenie. Utwierdziły nas też w przekonaniu, że firmy komercyjne powinny angażować się w takie sprawy i wykorzystywać swój pozytywny wpływ, jaki mogą mieć na otoczenie. O przemocy wobec kobiet trzeba głośno mówić, tylko trzeba wiedzieć jak. Jest to ważny temat, a kobiety działając razem i dodając sobie odwagi są w stanie skreślić ją ze swojego otoczenia. 

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Przede wszystkim social media i influencerzy – zarówno znani celebryci jak i mikroinfluencerzy. Nasz biznes to relacje, a ambasadorki Avon były pierwszymi influencerkami jeszcze przed erą Instagrama. Chcemy to jak najlepiej wykorzystać w digitalu, nie tylko pod względem produktowym, ale też działań CSR. Widzimy, że przynosi to świetne efekty. 

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Cały czas będziemy mocno stawiać na online, na rozwój naszych mediów społecznościowych i sieci influencerów. Zamierzamy też kontynuować współpracę z gwiazdami. Od zawsze były one częścią Avon i twarzą naszych nowych kampanii. Chcemy też wrócić do szeroko zasięgowych mediów, w tym w szczególności do kampanii telewizyjnych. Zależy nam, żeby czerpać z synergii, jaką daje wielokanałowe podejście do komunikacji.  

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Po pierwsze to marketing społecznie odpowiedzialny. Konsumenci są coraz bardziej świadomi, w tym w szczególności generacja Z. Zwracają uwagę, jak ich codzienne działania wpływają na otaczający nas świat. Marki, które mają misję, które w sposób odpowiedzialny i zrównoważony podchodzą do biznesu, będą zyskiwały w oczach konsumentów. Kolejny ważny trend to rosnąca rola mikroinflucenrów i rekomendacji. Żyjemy w świecie nieograniczonego wyboru, a decyzje zakupowe są coraz trudniejsze. Musimy to sobie jakoś ułatwiać, a wtedy najlepiej sięgnąć po opinię znanych i bliskich nam osób. W szczególności wiedzą to „zetki”, które często dokonują wyboru pod wpływem innych. Trend, któremu również warto się przyjrzeć, to odrodzenie baby boomers. To grupa, która jeszcze do niedawna nazywana była silver generation, a dzisiaj odmienia postrzeganie starości. Chętnie podróżuje, uczy się i jest w stanie zapłacić więcej za produkty wysokiej jakości. 

Budżet na działania digitalowe

Avon jest pionierem social sellingu. Budowaliśmy relacje i łączyliśmy ludzie zanim zaczął to robić Facebook. Chcemy wykorzystać nasz potencjał, dlatego duży nacisk będziemy kładli na digital i influencer marketing. Mamy fantastyczną sieć ambasadorek, które w świecie online, mają potencjał stać się prawdziwymi influencerkami naszej marki. 

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Bardzo dobrze. To branża, która niesamowicie szybko się rozwija, a kluczem, aby odnieść w niej sukces, jest bycie na bieżąco ze wszystkimi trendami i nowościami. Trzeba chcieć się uczyć, trzeba być ciekawym, trzeba poznawać swoje grupy docelowe. Dzisiejszy marketingowiec jest jak lekarz – jeśli nie będzie się cały czas dokształcał, to szybko wypadnie z obiegu. 

3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok

Przed nami bardzo ekscytujący rok. Staliśmy się częścią Natura &Co, z którą wspólnie tworzymy 4 największą grupą kosmetyczną na świecie i wierzymy, że najlepszą firmę kosmetyczną DLA świata. Będziemy kontynuować nasze działania na rzecz kobiet i wspierać nasze ambasadorki w prowadzeniu biznesu na własnych zasadach. Naszym celem jest, żeby jeszcze więcej osób miało dostęp do luksusowych produktów w przystępnych cenach. Aby to osiągnąć, będziemy dalej mocno stawiać na wielokanałową sprzedaż i wykorzystanie potencjału social sellingu, na którym opiera się Avon.