Kolejna alternatywa dla plastiku w Carrefour – wielorazowe woreczki bawełniane

Carrefour, w ramach inicjatywy zakupy do własnych opakowań, wprowadza do sklepów alternatywę dla tzw. zrywek. W sklepach sieci w całym kraju pojawiły się wielorazowe woreczki na warzywa i owoce wykonane w 100% z bawełny.
O autorze
1 min czytania 2020-01-24

W ubiegłym roku Carrefour zaprosił klientów w całym kraju do korzystania z możliwości zakupów produktów na wagę do swoich wielorazowych opakowań. Firma zachęca też do zakupu owoców i warzyw do własnych woreczków. Teraz dla tych, którzy zapomną swojego woreczka na zakupy, w naszych sklepach, w przystępnej cenie, dostępna jest alternatywa dla plastikowych toreb foliowych – wielorazowe woreczki wykonane w 100% z bawełny. Stoiska z nimi można znaleźć w pobliżu sekcji z owocami i warzywami. W ciągu najbliższych kilku tygodni, wielorazowe worki bawełniane będą dostępne we wszystkich hiper- i supermarketach.

– Znaczne zmniejszenie wykorzystania torebek jednorazowych z tworzyw sztucznych to cel, który chcemy zrealizować wspólnie z klientami dla dobra naszej planety. Dlatego też wprowadziliśmy naturalne, w pełni bawełniane woreczki na warzywa i owoce, które klienci, mogą zakupić jeżeli w trakcie ich wizyty w sklepie okaże się, że zapomnieli swojej torebki wielokrotnego użytku. To rozwiązanie wprowadziliśmy w listopadzie w sklepie Carrefour Bio. Widzimy, że klienci chętnie z niego korzystają i przyczyniają się do walki z jednorazowym plastikiem – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.

Obok rozszerzania inicjatywy zakupów do własnych opakowań wielorazowych, Carrefour realizuje także szereg wewnętrznych działań w ramach polityki opakowaniowej firmy, która jest elementem strategii transformacji żywieniowej. Głównymi celami wyznaczonymi w obszarze polityki opakowaniowej są: wprowadzenie 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku, wprowadzenie do sprzedaż toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów do 2022 roku, a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 roku o 5% w stosunku do roku 2017.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj