ScreenLovers: działy marketingu i giganci technologiczni najbardziej kuszącym miejscem pracy dla fachowców z branży reklamowej [badanie]

Pracownicy branży mediów i reklamy za najlepsze miejsca pracy uważają działy marketingu korporacji albo struktury gigantów internetowych, jak Google czy Netflix. Co ósmy, gdyby jeszcze raz wybierał pracę, postawiłby na inny sektor rynku.
O autorze
1 min czytania 2020-01-27

Przeciętni Polacy nieszczególnie wysoko oceniają fachowców od reklamy na tle innych branż, tak w sferze kompetencji, jak i zaufania – pokazuje badanie ScreenLovers zrealizowane we współpracy z IAB Polska i SW Research. 

Pracownicy branży reklamowej za najlepsze miejsca pracy uważają działy marketingu korporacji (20 proc. badanych) i internetowych gigantów (19 proc.), pokazuje badanie ScreenLovers zrealizowane we współpracy z IAB Polska na próbie 507 osób zatrudnionych w reklamie i marketingu.

Na liście wymarzonych korporacji do pracy plasują się m.in. IKEA, Lego, Unilever, P&G czy Mondelez. A wśród internetowych gigantów prym wiodą Google i Netflix.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

W rankingu wymarzonych miejsc pracy znacznie słabsze noty otrzymały pozostałe badane kategorie firm, czyli m.in. agencje interaktywne (4 proc.), wydawcy online i ich biura reklamy (2 proc.) oraz wydawcy prasowi czy nadawcy radiowi (po 1 proc.).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tylko 18 proc. pracowników branży za 5 lat widzi się w tej samej firmie, w której pracuje obecnie. Największy odsetek takich osób jest wśród kadry zarządzającej i managerów (ok. ¼), a najniższy wśród specjalistów (tylko 13 proc.).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co piąty pracownik branży, gdyby jeszcze raz zaczynał karierę zawodową, związałby się z inną branżą. Gros z nich jako główny powód wskazuje poczucie, że branża mediów i reklamy w większym stopniu bazuje na „bulshit bingo” niż na wiedzy.


Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

Badanie branżowe, realizowane z IAB, ScreenLovers uzupełnił też ogólnopolskim sondażem przygotowanym we współpracy z agencją badawczą SW Research (próba 1 tys. respondentów w wieku 18+ z dostępem do internetu).

W części ogólnopolskiej sprawdzono wizerunek fachowców od reklamy na tle szeregu innych profesji. W żadnym z badanych wymiarów (poziom utalentowania, zarobki, zaufanie, wpływ na rzeczywistość) fachowcy od marketingu i reklamy nie uplasowali się wysoko, spośród badanych branżowych profesji najgorsze noty otrzymywali we wszystkich wymiarach PR-owcy.


Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

– Najwyraźniej jako branża nie dorobiliśmy się wizerunku „mad manów” z Domaniewskiej. Synonimem zawodowego sukcesu są prawnicy i programiści – komentuje ScreenLovers.

Całość badania dostępna jest na stronie screenlovers.pl.