Wittchen z Bluerank – jak podwoić sprzedaż z wyszukiwarki Google [case study]

Wittchen jest rozpoznawalną w Polsce marką z ponad 20-letnią tradycją, oferującą ekskluzywną galanterię skórzaną, w tym walizki, torebki, ubrania i akcesoria skórzane. Chcąc dynamicznie zwiększyć udział w rynku, firma rozpoczęła współpracę z agencją marketingu internetowego Bluerank.
O autorze
2 min czytania 2020-01-29

Wyzwanie, które postawił Wittchen w ramach wspólnie realizowanego projektu, to dostarczenie wzrostu ruchu niebrandowego z Google, przy jednocześnie dynamicznie rosnących przychodach. Finalnie, dzięki wdrożonej przez Bluerank strategii SEO, Wittchen stał się liderem rynku e-commerce w kategorii Bagaż, a niebrandowe przychody organiczne firmy wzrosły w ciągu dwóch lat o 107 proc.

Projekt uzyskał nominację w konkursie European Content Awards 2020, którego rozstrzygnięcie nastąpi 27 lutego.

Jak tworzyła się strategia content marketingowa?

Specjaliści Bluerank – po analizie serwisu Klienta – ocenili, że istnieje duży potencjał w zakresie tworzenia i rozwoju treści. Zadecydowali, że to właśnie będzie motorem napędowym projektu. Ich celem było stworzenie treści odpowiadających na zapytania użytkowników znajdujących się w każdym etapie Customer Journey, ze szczególnym uwzględnieniem bardziej świadomych użytkowników, znajdujących się na dalszym etapie tej ścieżki.

– Zauważyliśmy też ogromny potencjał stron filtrów dla określonych grup produktów. Innymi słowy, pozwoliliśmy robotom Google’a zobaczyć, że Wittchen oferuje nie tylko torebki damskie, ale i bardziej zawężone kategorie, np. czerwone torebki czy torebki damskie ze skóry saffiano. Jednocześnie rozbudowywaliśmy treści, które zwiększały potencjał stron – mówi Jan Wychowałek, specjalista SEO w Bluerank.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Blog – budowa wizerunku, ale i zwiększenie sprzedaży

W momencie rozpoczęcia projektu w serwisie Partnera znajdowała się sekcja blogowa, ale składała się z niewielkiej liczby artykułów, które nie były zoptymalizowane pod kątem SEO.

Podczas projektu powstały dziesiątki artykułów, które zostały opublikowane na blogu. Tworząc je, specjaliści Bluerank opierali się nie tylko na potencjale fraz, ale również na użyteczności treści. Artykuły mają charakter poradnikowy, inspiracyjny i informacyjny.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Bardzo istotne jest również podkreślenie faktu, że sekcja blogowa serwisu Wittchen.com przyniosła nie tylko wzrost wolumenu ruchu organicznego, ale również ma duże przełożenie na przychody generowane przez serwis.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Podwojona sprzedaż z wyszukiwarki Google

W czasie rozmów z Partnerem pojawiła się także potrzeba promowania poszczególnych kategorii produktów w określonych okresach roku. Dlatego Bluerank przedstawił sezonowy – kwartalny plan pracy, w którym skupił się na kluczowych kategoriach, określanych na podstawie m.in. danych sprzedażowych czy sezonowości fraz kluczowych.

Podsumowując, strategia contentowa (poparta analizami i rekomendacjami technicznymi) przyczyniła się do osiągnięcia:

  • 83 proc. wzrostu niebrandowego ruchu organicznego
  • 107 proc. wzrostu organicznych przychodów niebrandowych
  • 36 proc. wzrostu liczby fraz w TOP3 wyników wyszukiwania Google
  • 65 proc. wzrostu liczby fraz w TOP10 wyników wyszukiwania Google
  • Zbudowanie pozycji lidera rynku e-commerce w kategorii Bagaż

– Osiągnięte wyniki pokazują, że przemyślana, poprawnie zaimplementowana oraz realizowana strategia contentowa jest nieodzownym elementem sukcesu w projekcie SEO. Działania, które przeprowadziliśmy we współpracy z Wittchen pokazały również, że praca nad treściami powinna mieć charakter wielotorowy – synergia wielu synchronicznie prowadzonych działań znacznie zwiększa prawdopodobieństwo końcowego sukcesu – mówi Mateusz Rzetecki, head of SEO, Bluerank.