Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Dominujące trendy w branży eventowej w 2020 roku

Ekologia, kreatywne rozwiązania, sustainability, personalizacja i user experience – to najnowsze trendy w branży eventowej. Weszliśmy w kolejną dekadę XX wieku, która przyniesie wiele nowości, ale jednocześnie będzie kontynuacją kierunków rozwojowych z poprzedniego roku.
O autorze
2 min czytania 2020-01-30

W jakim klimacie odbędą się największe eventy 2020? Jak będziemy świętować? I najważniejsze, z jakich powodów? Prognozy przedstawia Hubert Różycki – event manager jednego z największych centrów rozrywki w Warszawie, Hulakula.

Branża eventowa rozwija się i zmienia bardzo dynamicznie. Każdy rok przynosi nowe, coraz ciekawsze i coraz lepiej zorganizowane wydarzenia. Rok 2020 rozpoczyna kolejną dekadę, której główne trendy już teraz są bardzo wyraźnie widoczne. Jednym z najważniejszych niemal w każdej branży jest ekologia. Rosnąca świadomość wpływu na środowisko będzie także miała ogromne znaczenie w organizacji eventów i trudnym stanie się jej pominięcie. Środowiskowe kryzysy i ogromne zmiany w klimacie występujące na przestrzeni ostatnich lat spowodowały wzrost uważności oraz troski względem natury, co objawiło się w pojęciu sustainability. Dlatego doceniane będą wszelkie działania nakierowane na ekologię, recykling oraz edukację związaną z funkcjonowaniem planety i wpływem człowieka na nią. Zadziwić, zaskoczyć, doświadczyć – to kolejne cele, do których event managerowie będą dążyć na początku nowej dekady.

2019 – event jako spersonalizowane doświadczenie

W 2019 roku w eventach bardzo często widoczny był wspomniany już trend ekologiczny oraz filozoficzny, nawiązujący do idei mindfulness oraz welness, które zachęcają do prowadzenia zdrowego trybu życia, w zgodzie ze środowiskiem i w bliskości natury. Te nurty będą obecne również w bieżącym roku, podobnie jak koncepcje eventowe związane z doświadczaniem wydarzenia, multisensorycznością oraz zarządzaniem emocjami pojawiającymi się podczas niego. Zaangażowanie uczestników, zarówno emocjonalne, jak i fizyczne to podstawa współczesnych eventów. Technologie VR (virtual reality) oraz AR (augmented reality) cieszą się sporą popularnością już o kilku lat wśród branżowców, ponieważ są łatwe w korzystaniu, mogą pomóc w przekazywaniu informacji o promowanym produkcie, jednocześnie uatrakcyjniając jego prezentację. Tym samym wydarzenie stało się swoistą projekcją, którą można doświadczyć, a to spowodowało, że eventy coraz bardziej swoją formą zaczęły przypominać sztukę.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

2020 – event jako sztuka

Wiele trendów królujących w branży eventowej w 2019 roku pozostanie w 2020 i będzie się dalej rozwijać. Doświadczanie wydarzenia będzie teraz połączone również z zaskakującą lokalizacją, unikatową i z pozoru niepasującą do charakteru spotkania przestrzenią (np. biznesowa konferencja w opuszczonej fabryce). To prowadzi do kolejnego trendu: postrzegania wydarzeń jako spotkania, na którym można zbudować relacje np. między współpracownikami, bazującą na wspólnym doświadczaniu, emocjach oraz wielu integrujących atrakcjach. User experience to jeden z głównych trendów w branży, który będzie kontynuacją działań z poprzednich lat.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Coraz większą popularnością cieszą się diety bezmięsne, co także będzie miało przełożenie na organizację wydarzeń, m.in. przez skupienie się na spersonalizowaniu i dopasowywaniu menu do uczestników eventu. Łączy się to także z kolejnym trendem, czyli tzw. „food design”. Jest to innowacyjne projektowanie jedzenia (od wyboru produktów po zaserwowanie dania), bawienie się jego formą i tworzenie z dania niemal dzieła sztuki. „Food design” będzie stanowił ciekawą, dodatkową atrakcję eventową. Dodatkowo przewiduję, że branża eventowa w 2020 roku będzie się skupiała na lokalności, podkreślaniu wyjątkowości i cech charakterystycznych dla danego regionu. Wciąż w modzie pozostanie minimalizm, odsuwając blichtr i przepych. Podkreślana będzie szeroko rozumiana różnorodność.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Bezpieczeństwo wiodą przede wszystkim

Organizatorzy wydarzeń, nie tylko tych największych, mają przed sobą również wyzwanie dotyczące bezpieczeństwa. Pojawia się coraz więcej zagrożeń związanych np. z katastrofami naturalnymi, atakami terrorystycznymi czy protestami społecznymi. Dlatego zachowanie bezpieczeństwa będzie jedną z najważniejszych kwestii w organizacji wydarzeń.

2020 przyniesie wiele okazji do wspólnego świętowania

Rok 2020 to oczywiście rok olimpijski. Organizacja Igrzysk to zawsze wielkie wyzwanie w niemal każdym aspekcie. Tym razem Letnie Igrzyska odbędą się w Tokio od 24 lipca do 9 sierpnia br., a całość będziemy transmitować na jednym z największych ekranów w stolicy, w Centrum Rozrywki Hulakula. Wspólne oglądanie wydarzeń sportowych integruje i jest przede wszystkim świetnym pretekstem do wyciągnięcia grupki znajomych „na miasto”.

 

Hubert Różycki
event manager Hulakula