DANONE podkreśla, że codzienne wybory żywieniowe mają znaczenie dla zdrowia ludzi oraz kondycji planety, co odzwierciedla wizja grupy spółek Danone – One Planet. One Health. Teraz użytkownicy Internetu, dzięki nowej stronie, mogą dowiedzieć się więcej o jej założeniach, a także o społecznych inicjatywach, które podejmuje DANONE. Przejrzyste menu ułatwia nawigację i pozwala zapoznać się również z bogatym portfolio produktów spółek – Nutricia, Danone, Żywiec Zdrój – dopasowanym do potrzeb konsumentów na różnych etapach życia i dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb żywieniowych. Do nowości należy także zakładka Kariera, której treści dotychczas były osobnym serwisem, a dziś stanowią dopełnienie opowieści o działalności DANONE w Polsce. Strona dostępna jest w dwóch wersjach językowych – polskiej i angielskiej. Ponadto, dzięki odpowiedniemu dostosowaniu można wygodnie przeglądać ją na urządzeniach mobilnych.
Informacja dostępna dla tak wielu ludzi, jak to możliwe
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Misją DANONE jest niesie zdrowie poprzez żywność tak wielu ludziom, jak to możliwe. Między innymi dlatego producent zdecydował się na poszerzenie dostępności serwisu i dostosowanie go również do potrzeb osób z dysfunkcjami wzroku. Dzięki wprowadzeniu tekstu alternatywnego, wszelkie elementy nietekstowe, takie jak zdjęcia czy obrazki, mogą być przetworzone przez oprogramowanie użytkownika, co pozwoli mu uzyskać informację o ich treści. Zastosowano też zwiększony kontrast w celu poprawy widoczności oraz mechanizm umożliwiający zmianę rozmiaru czcionki.
Składnia kodu witryny jest odpowiednia dla technologii asystujących, które mogą zrozumieć nazwę lub przeznaczenie napotkanego elementu i przekazać użytkownikowi informację o nim lub też pomóc wykonać określone działanie. Dla ułatwienia zastosowano spójną nawigację, czyli mechanizmy, które powtarzają się na podstronach, czyniąc serwis bardziej intuicyjnym.
Dodatkowo dostęp do elementów strony i jej funkcjonalności można uzyskać za pośrednictwem klawiatury. Warto również zauważyć, że serwis nie zawiera komponentów np. błyszczących elementów czy muzyki w tle, które mogłyby nieść ryzyko wystąpienia negatywnych dla zdrowia objawów u niektórych osób odwiedzających serwis (np. osób chorych na epilepsję).
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Odpowiedzialna społecznie zmiana
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– To bardzo ważne, by materiały publikowane przez jakikolwiek podmiot były dostępne dla każdego. Dlatego z perspektywy osoby z niepełnosprawnością wzroku cieszy mnie profesjonalne podejście do tego zagadnienia. Dbałość o równy dostęp do informacji świadczy o tym, że odpowiedzialność społeczną spółki DANONE traktują poważnie i szeroko. A tak po ludzku: bez wykluczeń, życie każdego staje się prostsze dzięki pełnej dostępności informacji – mówi Łukasz Słowik, przedstawiciel projektów Niewidzialna Wystawa i Opisujemy.
Nowa strona internetowa DANONE jest kontynuacją dotychczasowych działań spółek skupiających się na odpowiedzialnym rozwoju biznesów z dbałością o różnorodne potrzeby społeczne oraz o środowisko naturalne. Za projekt strony i jej przygotowanie odpowiedzialna jest agencja Walk Digital.