Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

UOKiK sprawdzi, czy warszawska uchwała krajobrazowa nie stworzy monopolu na reklamy

UOKiK sprawdzi, czy warszawska uchwała krajobrazowa nie stworzy monopolu na reklamy
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie niedawno przyjętej uchwały krajobrazowej w Warszawie. Obawy urzędu budzi bowiem możliwość stworzenia monopolu jednej spółki – AMS – i tym samym wyeliminowanie z rynku wielu firm z branży reklamowej.
O autorze
1 min czytania 2020-02-10

W połowie stycznia br. warszawscy radni przegłosowali uchwałę krajobrazową, dzięki której wyeliminowane zostaną szpecące reklamy w przestrzeni miejskiej. Nie można oprzeć się wrażeniu, że na wprowadzenie tego typu przepisów czekało wielu Warszawiaków – kilka dni temu jednak okazało się, że pewne zastrzeżenia do uchwały ma UOKiK.

O co dokładnie chodzi? Otóż jak tłumaczą przedstawiciele urzędu, proponowane przepisy regulują kwestie stawiania nośników reklamowych na terenie Warszawy, co w praktyce oznacza, że jedną z nielicznych dozwolonych form reklamy na obszarze miasta będą nośniki na przystankach komunikacji miejskiej – te natomiast kontrolowane są obecnie przez jednego dostawcę treści, a mowa tu dokładnie o spółce AMS.

Nowa uchwała krajobrazowa może więc skutkować umocnieniem pozycji konkurencyjnej, co w efekcie doprowadzi do powstania monopolu i tym samym wyeliminuje z rynku wiele firm z branży reklamowej. 

– Nie kwestionujemy konieczności uporządkowania przestrzeni miejskiej w Warszawie, podobnie jak ma to miejsce w innych miastach w Polsce i na świecie. Jednak uchwała krajobrazowa może wzmocnić pozycję jednej firmy kosztem eliminacji z rynku innych przedsiębiorców, a tym samym prowadzić do ograniczenia dostępu do rynku reklamy zewnętrznej. Wynikiem tego może być wzrost stawek za wynajem powierzchni reklamowej – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Postępowanie wyjaśniające zostało już wszczęte przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – Tomasza Chróstnego. Tym samym UOKiK zbada rynek reklamy zewnętrznej w Warszawie, aby poznać m.in. mechanizmy na nim panujące, dokładne udziały poszczególnych przedsiębiorców oraz skutki ekonomiczne wprowadzonej regulacji prawnej.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mimo że w gdańskiej uchwale krajobrazowej zawarto konkretne wytyczne dotyczące reklam w przestrzeni publicznej, wielu przedsiębiorców zmaga się z problemem stworzenia takich kreacji, które nie łamałyby przepisów. Z pomocą przychodzi Szkoła Szyldu, którą tworzą trójmiejscy artyści plastycy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

UOKiK nałożył na firmę Volkswagen Group Polska rekordową karę w wysokości 120 mln złotych. Chodzi o aferę dieselgate, czyli o wprowadzenie konsumentów w błąd co do poziomu emisji spalin emitowanych przez samochody.