90 lat Fisher-Price

Fisher-Price świętuje wyjątkowy jubileusz – 90 lat istnienia marki. Długoletnie doświadczenie, kreatywne podejście, dbałość o jakość oraz bogata tradycja sprawiają, że Fisher-Price jest niekwestionowanym liderem na rynku zabawek, tworząc innowacyjne, bezpieczne i rozwojowe produkty dla dzieci.
O autorze
2 min czytania 2020-02-11

Fisher-Price od 90 lat projektuje zabawki, które pobudzają wyobraźnię, pozwalają na nowe odkrycia, zaskakują i bawią. Od początku istnienia marki celem jej działania jest wsparcie młodych rodziców w nowej rzeczywistości, ułatwianie codziennego funkcjonowania, dawanie radości kolejnym pokoleniom maluchów i troszczenie się o to, co stanowi o wyjątkowości każdego dziecka.

Testowane przez dzieci

Aby się upewnić, że zabawka będzie zachęcała do zabawy, pobudzała wyobraźnię i kreatywność oraz pomagała rozwijać nowe umiejętności, Fisher-Price konsultuje pomysły z ekspertami, czyli dziećmi, które wraz z rodzicami przychodzą bawić się do Laboratorium Zabawy. Rocznie w projekcie uczestniczy 3500 maluchów, które sprawdzają aż 1200 pomysłów na zabawki, oraz 1500 rodziców biorących udział w dyskusjach i panelach, a także przeprowadzających dodatkowe testy w warunkach domowych. Warto przypomnieć, że marka Fisher-Price zaczęła badać jakość i funkcjonalność zabawek podczas zabaw z dziećmi już w 1961 r. – jako pierwszy producent zabawek na świecie. Od tamtej pory w roli testerów mógł się sprawdzić już milion niemowląt i przedszkolaków.

Świat potrzebuje zabawek

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Historia marki rozpoczęła się w 1930 r., kiedy Amerykanin Herm Fisher stwierdził, że świat potrzebuje lepszych zabawek. Takich, które „będą się odwoływać do wyobraźni, wprowadzać coś nowego, zaskakującego i zabawnego”. Pierwsza dostawa ruszyła do nowojorskiego sklepu Macy’s z siedziby firmy w East Aurora w stanie Nowy Jork w 1931 r. Trzy lata później matka Herma Fishera, która była nauczycielką, zasugerowała, by zabawki rozwojowe Fisher-Price nazwać „zabawkami dla przedszkolaków” (pre-school toys). W 1943 r. marka z konieczności zaangażowała się we wsparcie wojska – zamiast zabawek produkowano m.in. części do samolotów i skrzynie medyczne. Rok 1950 przyniósł powojenny boom na budownictwo mieszkalne i sprawił, że drewno stało się surowcem deficytowym. Inżynierowie Fisher-Price wypróbowali wtedy do produkcji nowy materiał – plastik. Sprawdził się on znakomicie na skrzydłach pszczółki Buzzy-Bee.

Nowe czerwono-niebieskie logo wraz z czerwonym wzorkiem w półokrągłe ząbki na opakowaniach zabawek pojawiło się w 1956 r. Co ciekawe, warianty obu tych elementów są wykorzystywane do dziś. Rok później na półki sklepów trafiły zabawki, które produkowane są również współcześnie: Corn Popper, koraliki Snap-Lock Beads oraz lubiany przez najmłodszych ksylofon. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rozpoznawalny Szczeniaczek

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejna ważna data w historii firmy to rok 1959 – wtedy na rynek weszła seria Play Family – małe figurki z drewnianych kołeczków, która później została przekształcona w popularną kolekcję Little People. W 1973 r. – w odpowiedzi na badania dowodzące, że zabawa odgrywa ogromną rolę we wczesnym rozwoju dziecka – firma wprowadziła linię zabawek dla niemowląt. Na początku lat 80. w ofercie pojawiły się kolejne propozycje dla najmłodszych: łóżeczka, krzesełka do karmienia, nocniki, leżaczki, uspokajacze i inne akcesoria.

W roku 1993 Fisher-Price dołącza do rodziny marek giganta zabawkowego Mattel. W 2003 r. firma wprowadziła zabawki z linii „Ucz się i śmiej!”, łączące podstawowe koncepcje edukacyjne i tematy z życia codziennego. Jedna z zabawek z tej linii, Szczeniaczek Uczniaczek, stała się rozpoznawalna w ponad 130 krajach i obecnie jest dostępna w 37 wersjach językowych.

W 2014 r. firma zaprezentowała nową technologię Smart Stages – Poziomy nauki, dzięki której wybrane zabawki z linii „Ucz się i śmiej!” zmieniają swoje edukacyjne treści wraz z rozwojem dziecka. Dzięki temu zabawki mogą dłużej służyć maluchowi i są jeszcze bardziej inspirujące.

Od 90 lat misją Fisher-Price jest łączenie dobrej zabawy i wszechstronnego rozwoju maluchów. Naukowcy i projektanci korzystają z bogatej tradycji i doświadczenia marki, dbając o to, by kolejne zabawki rozwijały wszystkie zmysły, wzbogacały słownictwo, zachęcały do kreatywności i przede wszystkim były bezpieczne. Markę charakteryzują też przyjazne dzieciom wzory, które zachęcają do twórczej i – co najważniejsze – wesołej zabawy. Zabawki Fisher-Price pozwalają dzieciom cieszyć się dzieciństwem i wyrażać siebie poprzez niczym nieskrępowaną zabawę, a rodzicom pomagają przenieść się do krainy wspomnień i odkryć w sobie na nowo wewnętrzne dziecko.