Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

VOX sprawdził, jakie są domy Polaków [raport]

W swoim nowym raporcie VOX zagląda do polskich domów. Producent elementów wyposażenia wnętrz zapytał Polaków, jak urządzają swoje cztery kąty i za co najbardziej je lubią.
O autorze
1 min czytania 2020-02-17

W raporcie stworzonym we współpracy z agencją Elephate, VOX prezentuje wyniki badania, w którym wzięło udział 1000 osób z całego kraju. Respondenci odpowiedzieli na pytania dotyczące urządzania wnętrz i emocji, jakie towarzyszą temu procesowi.

Jak wynika z raportu, w budowaniu więzi z własnymi czterema kątami dużą rolę odgrywa swoboda w podejmowaniu decyzji dotyczących aranżacji i wyposażenia. Znacznie trudniej polubić nam wnętrza, które wcześniej urządził już ktoś inny. To właśnie dlatego wśród osób, które przyznają, że nie lubią swojego obecnego miejsca zamieszkania, aż 60,3% stanowią najemcy.

Jednak dom to dla nas coś więcej niż tylko wnętrza. By dobrze czuć się we własnych czterech kątach, większość Polaków potrzebuje mieć w nim swoje najbliższe osoby: partnera/partnerkę lub rodzinę. To znacznie ważniejsze niż metraż, lokalizacja czy wystrój poszczególnych pomieszczeń.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W domu człowiek zaspokaja dwie potrzeby: potrzebę bycia razem i potrzebę prywatności. Zaspokojenie tych dwóch potrzeb jest istotne dla jakości życia oraz jakości relacji i więzi rodzinnych. Ma to odzwierciedlenie w charakterze przestrzeni domowej: przestrzeni otwartej, wspólnych miejsc (jak stół w kuchni czy kanapa w salonie), które pełnią funkcje społeczne i przestrzeni zamkniętej (własny pokój lub gabinet za zamkniętymi drzwiami), która komunikuje: „chcę być teraz sam” – tłumaczy dr Anita Basińska, socjolożka ze School of Form.

Choć 9 na 10 osób twierdzi, że ich cztery kąty to miejsce, w którym mogą w pełni zrelaksować się i odpocząć, nie zawsze jest to łatwe. 30% ankietowanych przyznaje bowiem, że w swoim domu nie ma miejsca tylko dla siebie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Autorzy publikacji sprawdzili również, jakie uczucia towarzyszą nam, gdy do domu zapraszamy gości. Z reguły nie przejmujemy się tym, co odwiedzające nas osoby pomyślą o wystroju naszych czterech kątów. Stres związany z opinią gości odczuwa tylko co ósma osoba. Blisko połowa ankietowanych przyznaje za to, że uczuciem, jakie najczęściej towarzyszy im podczas wizyty gości jest duma.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co jeszcze mówią o nas nasze wnętrza? Kompletny raport „Jakie są domy Polaków” jest dostępny jest na stronie.