WHO przejęło media społecznościowe marki Gucci, by edukować na temat koronawirusa

WHO przejęło media społecznościowe marki Gucci, by edukować na temat koronawirusa
Dom mody Gucci, który w social mediach posiada kilkadziesiąt milionów obserwujących, postanowił udostępnić swoje kanały społecznościowe Światowej Organizacji Zdrowia, by mogła ona dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i edukować na temat koronawirusa.
O autorze
1 min czytania 2020-03-31

W związku z panującą pandemią, media społecznościowe zalewa fala informacji – często tych nieprawdziwych – na temat koronawirusa. I choć walkę z fake newsami wypowiedziały już popularne platformy, m.in. Facebook czy Instagram, to w dalszym ciągu skala dezinformacji się powiększa. 

By temu przeciwdziałać, Światowa Organizacja Zdrowia już na początku marca br. postanowiła założyć konto na TikToku, za pomocą którego edukuje internautów na temat koronawirusa. Natomiast teraz, w ramach współpracy z włoskim domem mody Gucci, WHO zaczęło publikować najważniejsze informacje dotyczące pandemii na profilach społecznościowych popularnej marki – pomoże to bowiem zwiększyć zasięg tego typu komunikatów nawet o kilkadziesiąt milionów odbiorców.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Współpraca z WHO to nie jedyne działania marki Gucci w ramach walki z koronawirusem – włoski dom mody przekazał już bowiem 2 mln euro organizacjom charytatywnym, które wspierają m.in. włoską służbę zdrowia, a także prowadzą badania nad lekami przeciwwirusowymi. Ponadto, francuski holding Kering, do którego należy Gucci, poinformował o rozpoczęciu produkcji maseczek ochronnych dla personelu medycznego.  

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Firmy z branży modowej aktywnie włączają się w walkę z koronawirusem – Grupa Calzedonia rozpoczęła w swoich fabrykach produkcję maseczek ochronnych, natomiast koncern LVMH, zrzeszający takie marki, jak Louis Vuitton czy Dior – żeli antybakteryjnych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Redakcja francuskiej edycji magazynu Elle postanowiła podziękować lekarzom oraz pielęgniarkom za ich walkę z koronawirusem i wypuściła specjalną edycję czasopisma, która jest jednocześnie przewodnikiem o pracy, kulturze i szkole w czasie pandemii.

PS3

Tegoroczne tygodnie mody męskiej w Paryżu i Londynie, które miały odbyć się w czerwcu br., zostały oficjalnie odwołane. Podobny los spotkał haute couture fashion week, który zaplanowano na drugi tydzień lipca br. Ma to związek z pandemią koronawirusa.