O trudnej sztuce zdobycia i utrzymania uwagi Klienta w sklepie detalicznym

O autorze
0 min czytania 2020-03-31

Od 50 do 80% decyzji zakupowych podejmowanych jest już na miejscu w sklepie. Składa się na to szereg czynników, ale przede wszystkim „autopilot”, na którym pracuje nasz mózg podczas tak sztampowego dla niego zajęcia jakim są zakupy. Jest kilka tak zwanych „markerów somatycznych”, czyli skrótów, których używamy podświadomie w takich sytuacjach. To dzięki temu „lenistwu” naszego mózgu większość decyzji zakupowych jest nieświadoma. A nie, jak nam się wydaje, przemyślana i rozważna.

Jednym z takich elementów uruchamiających autopilot mózgu podczas robienia zakupów jest odpowiednie wyeksponowanie i oznakowanie produktów w punkcie sprzedaży. Jak ważne jest umiejętne oddziaływanie na wzroki, słuch i węch shoppera? Podczas ubiegłorocznej konferencji Trade Marketing ROI opowiadał o tym Robert Sieńko, new business director, 3m Projekt. Nagranie tego wystąpienia można obejrzeć  poniżej. Zapraszamy!