AD WO/MAN 2019: Maciej Marasek, Paweł Gala, Jacek Kulczycki i Marcin Sienkowski ze statuetkami

Maciej Marasek z 2012 Agency, Paweł Gala z Wavemaker Polska i Jacek Kulczycki z OTO Film – to zdobywcy tytułu AD WO/MAN Roku 2019. AD Marketerem Roku 2019 został Marcin Sienkowski z OLX Polska.
O autorze
2 min czytania 2020-04-03

Tytuł AD WO/MAN Roku przyznawany jest w kategoriach: agencje mediowe, agencje reklamowe i, po raz pierwszy, studia produkcyjne. To nagrody za: sukces w biznesie reklamowym, nowatorstwo i kreatywność oraz promowanie najwyższych standardów pracy w reklamie. Konkurs organizuje magazyn „Press”, a zwycięzca wybierany jest w głosowaniu agencji reklamowych, agencji mediowych, firm interaktywnych, agencji PR oraz studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych.

W kategorii agencje reklamowe tytuł AD WO/MAN Roku 2019 otrzymał Maciej Marasek (2012 Agency), który w głosowaniu uzyskał 156 punktów. Na podium w tej kategorii znaleźli się też: Marcin Gaworski (180heartbeats + Jung von Matt, 121 pkt) i Grzegorz Krzemień (GoldenSubmarine, 75 pkt). Nominowani byli też: Dawid Szczepaniak (VMLY&R Poland) i Agnieszka Wasilewska (Ogilvy).

W kategorii agencje mediowe zwyciężył Paweł Gala (Wavemaker Polska), zdobywając 85 punktów. Za nim znaleźli się: Piotr Piętka (Publicis Groupe Polska, 76 pkt) i Adrian Kawecki (Mindshare Polska, 64 pkt). Nominowane były też: Magdalena Kolenkiewicz (Starcom) i Izabela Sochacka (Carat Polska i Dentsu X).

Pierwszym zdobywcą tytułu przyznanego w kategorii studia produkcyjne został Jacek Kulczycki (OTO Film), który otrzymał 139 głosów. Kolejne miejsca w nowej kategorii zajęli: Kacper Sawicki (Papaya Films, 129 pkt) i Marcin Dworucha (F25 Production House, 85 pkt). Nominowani byli również: Jakub Laskus (Bites i Crunch Films) i Magdalena Olak (TANK).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Po raz drugi w historii konkursu wręczyliśmy też nagrodę dla najlepszego marketera. Wybór przebiegał w dwóch etapach. W pierwszym każda z uprawnionych do głosowania firm (agencje reklamowe, mediowe, interaktywne, studia produkcyjne i postprodukcyjne, studia dźwiękowe oraz agencje PR) mogła wskazać najbardziej cenionych marketerów, również swoich klientów.

W drugim etapie o wyborze Ad Marketera Roku decydowało jury: Jarosław Gajewski (Lemon Film), Maciej Lissowski (Agencja Warszawa), Agata Małkowska-Szozda („Press”). Jerzy Minorczyk (IAA Polska), Tomasz Pawlikowski (Publicis Groupe Polska), Andrzej Skworz („Press”, przewodniczący), Grzegorz Szczepański (Hill + Knowlton Strategies), Paweł Tyszkiewicz (SKM SAR). Obrady odbyły się w formie wideokonferencji, a głosowanie przeprowadzono SMS-owo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ad Marketerem Roku 2019 został Marcin Sienkowski (OLX Polska). Drugie miejsce zajęła Katarzyna Jezierska (VISA), a trzecie Arkadiusz Gwizdek (Škoda). Nominowani do tytułu Ad Marketera Roku 2019 byli też: Dariusz Maciołek (BNP Paribas) i Adam Szałamacha (Allegro).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wyniki konkursu AD WO/MAN Roku 2019 ogłoszone zostały podczas transmisji na Facebooku i na Press.pl. Portal uruchomił też środowiskową zbiórkę pieniędzy „ODDECH OD REKLAMY – zbieramy na respirator”, z której środki przeznaczone zostaną na pomoc w walce z koronawirusem. 

– Dajmy oddech tym, którzy zachorują. Złóżmy się na respirator! Zbierzmy 100 tysięcy złotych, by móc zakupić choć jeden. Wierzę, że się uda, choć nie jest nas wielu i nie stoją za nami miliony odbiorców – zaapelował redaktor naczelny „Press” Andrzej Skworz.