Dentsu z własną pasieką na dachu biurowca X2

Są jednym z największych sprzymierzeńców człowieka. Szacuje się, że dostarczane przez nie surowce stanowią 1/3 spożywanych posiłków. Pszczoły, bo o nich mowa, zagościły właśnie na dachu siedziby Dentsu Aegis Network Polska.
O autorze
2 min czytania 2020-04-03

Pszczoły odgrywają nieocenioną rolę w ekosystemie. Niestety ich sytuacja na przestrzeni ostatnich lat znacząco się pogorszyła. Intensyfikacja stosowania w rolnictwie toksycznych owadobójczych pestycydów ochraniających plony skutkuje wymieraniem gatunku – szacuje się, że co sekundę ginie ponad 100 owadów z rodziny pszczołowatych. Konsekwencje prowadzić mogą do ciągu przyczynowo-skutkowego. Wymieranie populacji rzutować będzie na ograniczony rozwój roślin lub ich brak – człowiek pozbawiony zostanie podstawowych elementów swojej diety lub będzie ona monotonna – wzrośnie również podaż.

Pszczoły adoptowane przez miasta

By uchronić populację pszczół, owady te zapraszane są coraz liczniej na dachy miejskich budynków. W samej Warszawie około 30-40 biurowców zaadaptowało swoje przestrzenie na wysokościach pod przyjęcie pszczelich rodzin. Tylko w stolicy mamy kilka milionów pszczół miodnych (a pamiętajmy, że jest również gatunek dziko żyjących, który znacząco zwiększa tę ilość).

W Dentsu Aegis Network Polska od samego początku staramy się żyć w zgodzie z naturą i wykorzystywać jej potencjał. Dlatego kolejną odsłoną naszych CSR-owych działań jest założenie pasieki „Bee Dentsu” na dachu. Projekt realizujemy z firmą BeeCity, specjalizującą się w instalacji i opiece nad ulami w przestrzeni miejskiej, a w wymyślenie nazwy dla pasieki zaangażowaliśmy samych pracowników.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Pszczele ule na dachu X2 to inicjatywa, o której myśleliśmy od dłuższego czasu. Ta akcja doskonale wpisuje się w proekologiczne działania, które realizujemy w Dentsu. Należą do nich również wspieranie OZE w Polsce poprzez coroczny zakup certyfikatów zielonej energii, stosowanie w biurze wykładzin wykonanych z sieci rybackich, pochodzących z dna oceanu, ale też promowanie dobrych nawyków wśród pracowników, np. edukacja w zakresie segregacji odpadów czy zachęcanie ich do jeżdżenia rowerami do pracy. Jako firma, ale też jako ludzie, chcemy zmieniać świat wokół nas na lepsze, dla nas samych i naszych bliskich. Instalując tę pasiekę choć trochę przyczyniamy się do wsparcia populacji pszczół, która jest mocno zagrożona i sama się nie obroni – Jadwinia Jadziewicz, CSR manager, Dentsu Aegis Network Polska.

Pszczoły w warunkach miejskich będą mieć nieograniczony dostęp do pożytku (nektaru). Lokalna flora i pobliskie ogródki działkowe zapewnią owadom różnorodność i odpowiednią porcję pokarmu w promieniu zaledwie 2 km. Dzięki temu, że w miastach owadów tych jest mniej, na każdą z naszych 60 tys. pszczół jednostkowo przypadać będzie większa ilość nektaru (rocznie na jednego owada przypada około 30 kg/9 rodzajów pyłków). Choć produkcja miodu uwarunkowana jest w dużej mierze klimatem, pierwszego miodobrania spodziewać się możemy już wczesnym latem, czyli w drugiej połowie czerwca. W ciągu całego roku cztery ule dostarczą Dentsu 100 kg słodkiego produktu. Jak będzie on smakował? Tego jak pierwsi dowiedzą się nasi pracownicy, ale również klienci.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się