Jak wycisnąć 350% z Google Shopping

Jak wycisnąć 350% z Google Shopping
W pierwszym tygodniu listopada polscy reklamodawcy korzystający z systemu AdWords zyskali możliwość emisji reklam z listą produktów. Co zrobić, by uzyskać z tej usługi jak najlepsze rezultaty?
O autorze
2 min czytania 2013-11-26

źródło: youtube.com/user/GoogleBusiness

Usługa Product Listing Ads (PLA) na łamach NowegoMarketingu była przedstawiana jeszcze zanim w Polsce została oficjalnie udostępniona wszystkim użytkownikom. W tym artykule pokażemy jak efektywnie ją wykorzystać.

Po założeniu konta w Centrum Sprzedawcy, połączeniu go z kontem AdWords, konieczne jest utworzenie kanału produktów, który zawiera informacje o oferowanych towarach.  Poza wymaganymi atrybutami dobrze jest uwzględnić  opis produktu (description). Dodanie go zwiększa szansę na emisję reklamy, ponieważ Google ma więcej treści, na podstawie której może zdecydować o wyświetleniu. Warto zwrócić uwagę na nagłówki, które nie powinny przekraczać 70 znaków, więc należy na początku umieszczać najistotniejsze informacje. Posiadając w swojej ofercie np. telewizor Philips 42pfl5008h lepszy nagłówek to Philips 42pfl5008h, a nie Telewizor LED 42 cali Philips 42pfl5008h, ponieważ oznaczenie modelu nie zostanie już pokazane.

Gdy plik z produktami jest gotowy, możemy przystąpić do konfiguracji kampanii. Samo utworzenie nie jest skomplikowane, tworzymy nową kampanię, typ: Tylko sieć wyszukiwania – Reklamy z listą produktów, określamy budżet oraz domyślną stawkę do pierwszej grupy reklam.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kierowanie reklam odbywa się na podstawie miejsc docelowych, a nie słów kluczowych, tzn. do określenia produktów promowanych w grupie reklam wykorzystujemy informacje zawarte w kanale produktów. Do wyboru mamy identyfikator produktu, typ produktu, markę, stan, etykiety adwords oraz grupowanie adwords. Dwa ostatnie atrybuty służą do segmentowania produktów według własnych potrzeb.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Możemy promować całą ofertę w jednej grupie reklam, ale zdecydowanie warto dokonywać podziału. Z dwóch powodów.

Po pierwsze na poziomie grupy reklam możemy wprowadzić tekst promocyjny widoczny po najechaniu na reklamę. Dlatego jeśli mamy różne oferty na różne kategorie produktów, możemy za pomocą atrybutu etykiety adwords dokonać podziału.

Po drugie,  promując wszystko w jednej grupie nie możemy różnicować stawek za kliknięcie.

Osobiście, rozpoczynam od umieszczenia całej oferty w jednej grupie, by następnie tworzyć nowe grupy z wyższą stawką dla najlepiej sprzedających się produktów.

Niezbędnym krokiem w optymalizacji kampanii w Zakupach Google jest przeglądanie zapytań, na które pojawiają się reklamy i wykluczanie nieodpowiednich. Nie znajdziemy ich na karcie słowa kluczowe, jak w standardowej kampanii w wyszukiwarce, a na karcie automatyczne miejsca docelowe.

Jeżeli atutem promowanego sklepu jest tania lub darmowa dostawa, warto w ustawieniach Centrum Sprzedawcy dodać informacje o jej kosztach. Informacje te pojawią się w reklamie.

Efektywność  kampanii z listą produktów w dużej mierze będzie zależała od cen w porównaniu do konkurencji. Warto przyglądać się reklamom, ponieważ może się okazać, że wystarczy obniżyć cenę o ułamek procenta, by mieć najtańszą ofertę. 

Autor:  Michał Badora, Specjalista ds. SEM, Semahead Agencja SEM Grupy INTERIA.pl