Zamelduj się na Długich Ogrodach, tweetnij, że jesteś na Narracjach i podziel się zdjęciami w Instagramie

Zamelduj się na Długich Ogrodach, tweetnij, że jesteś na Narracjach i podziel się zdjęciami w Instagramie
Instytut Kultury Miejskiej zachęcał aktywnych użytkowników i użytkowniczki internetu i smartfonów do dzielenia się wrażeniami z festiwalu Narracje, który przez artystyczne instalacje ożywiał przez 3 listopadowe noce przestrzeń publiczną Gdańska odkrywając na nowo miejsca dotąd nieco mniej znane.
O autorze
3 min czytania 2013-11-29

Podziel się wrażeniami, twórz Narracje!

IKM zachęcił uczestników i uczestniczki festiwalu, by za pomocą aplikacji mobilnych, tworzyli Narracje w mediach społecznościowych – na Instagramie, Foursquare, Twitterze i Facebooku. By przyciągnąć uwagę i zwiększyć zainteresowanie zwiedzających teren festiwalu zaproponowaliśmy dwa konkursy – na Foursquare i Instagramie.

#narracje | konkurs

W IKM planowaliśmy założenie Instagrama od jakiegoś czasu, czekaliśmy aż do festiwalu Narracje, który pokazuje Gdańsk mniej znany, rozświetlony artystycznymi instalacjami – idealny do fotografowania.

By zachęcić Instagramersów do wrzucania zdjęć z terenu festiwalu i używania hashtagu #narracje ogłosiliśmy konkurs, w którym jurorem był sam kurator festiwalu, pochodzący z Nowej Zelandii, Rob Garrett. Nagrodami były modne i dość trudne do zdobycia, ręcznie szyte, torby z bannerów z poprzedniej edycji festiwalu Narracje (3 sztuki).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Hashtagiem #narracje są oznaczone 274 zdjęcia z tegorocznej edycji festiwalu. Spośród nich kurator wybrał 3 najlepiej oddające koncepcję kuratorską „Unearthing delights. Markets, memories and meetings | Odkrywanie zachwyca. Targowiska, spotkania, wspomnienia”. Przyznał również 5 wyróżnień, które otrzymały nagrody wyróżnienia – płócienne torby 5. edycji Narracji.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zwycięskie fotografie użytkowników i użytkowniczek Instagrama.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Po pierwsze, dzięki zdecydowanemu akcentowi komunikacji na działania w social mediach oraz przewodnikom po instalacjach, którzy mówili każdej grupie o konkursie, Instagram stał się drugim, po Facebooku, medium społecznościowym, w którym uczestnicy i uczestnicy wydarzenia komentowali Narracje.

(Źródło: panel monitoringu social mediów, Sentione, 20.11.2013)

W ciągu dwóch tygodni profil Instytutu Kultury Miejskiej zdobył 33 obserwujących, 52 serduszka i 274 zdjęcia z #narracje. (Dane na 20.11.2013)

 

Podczas festiwalu odbywało się Blog Forum Gdańsk, na które zjechali blogerzy z całej Polski. Dzięki temu zdjęcia z #narracje wyświetlały się nie tylko trójmiejskim użytkownikom i użytkowniczkom, ale też instagramersom z całej Polski.

Po drugie, konkurs wzmocnił szum w internecie wokół festiwalu, pozyskaliśmy nowych obserwujących i fanów. Aktualizacje o konkursie i wyniki przyniosły również oddźwięk na Twitterze, gdzie przekazywano sobie informację o zwycięskich zdjęciach.

Zamelduj się na Narracjach! Naklejki i „speciale”

Instytut Kultury Miejskiej prowadził już drugi raz działania za pomocą aplikacji geolokalizacyjnej Foursquare. Chcąc pomóc w odnalezieniu się w terenie festiwalu Narracje, czyli w okolicach ul. Długie Ogrody, Wyspy Spichrzów i Ołowianki również skorzystaliśmy z geolokalizacji.

Założyliśmy listę prac i instalacji artystycznych „Naracje 5”, którą zapisało w ciągu dwóch dni 31 osób, a pod najpopularniejszą pracą video zameldowało się aż 48 osób! Miejsca instalacji, przy których należało się zameldować oznaczone były charakterystycznymi naklejkami z Foursquare „Special here”, dodatkowo o możliwości meldowania się informowali przewodnicy, którzy oprowadzali po festiwalu, mówiliśmy o tym na Facebooku i w informacjach prasowych. Założyliśmy też special w siedzibie IKM, który po zameldowaniu się w IKM informował o nagrodzie za zebranie wszystkich lokalizacji. Osoby, które zebrały cała listę „Narracje 5”, otrzymywały na pamiątkę płócienną torbę z festiwalu.

Statystyki z Foursquare po przeprowadzeniu akcji promocyjnej podczas festiwalu Narracje. Widać, że w weekend 15 – 17 listopada, w który odbywał się festiwal znacznie wzrosły. (Dane z 21.11.2013)

Liczba zameldowań w IKM w listopadzie. Widać znaczący wzrost w weekend 15 – 17.11.2013

Z lewej liczba odsłon i zapisów list „do tej pory”, z prawej – tylko w listopadzie 2013.

Z lewej liczba odsłon, polubień i zapisów „do tej pory”, z prawej – tylko w listopadzie 2013. 

Zamelduj się na Zaspie – pierwszy konkurs IKM na Foursquare

Pierwsze działania IKM na Foursquare były związane z 5. edycją Festiwalu Malarstwa Monumentalnego Monumental Art, który odbywa się na gdańskim osiedlu Zaspa. Murale tworzą na Zaspie zintegrowaną galerię, która ma aż 45 realizacji. Łatwo zagubić się w dzielnicy liczącej kilkadziesiąt wysokich bloków, dlatego zaproponowaliśmy listę murali na aplikacji geolokalizacyjnej. Aby zachęcić do korzystania z niej ogłoszony został konkurs. Z racji tego, że murali jest wiele nagrody podzielone były na trzy stopnie: 

  • 10 meldunków w wybranych lokalizacjach: torba ekologiczna i przypinki festiwalowe
  • 20 meldunków w wybranych lokalizacjach: torba ekologiczna, przypinki festiwalowe i t – shirt 5. edycji festiwalu
  • 45 meldunków, czyli przejście całej kolekcji malarstwa monumentalnego nagradzane było torbą ekologiczną, przypinkami festiwalowymi, t – shirtem 5. edycji festiwalu oraz albumem „Autoportret z muralem” – wywiadem Marcina Rutkiewicza z Rafałem Roskowińskim.

Konkurs trwał od początku festiwalu, tj. od 1 lipca do 31 sierpnia br. Dla osób, które mogły nie znać jeszcze, jak funkcjonuje aplikacja przygotowana została specjalna instrukcja „Foursquare krok po kroku”.

Listę Murale Gdańsk Zaspa zapisało na Foursquare 36 osób, a po nagrody zwróciło się 8 osób, a pod najpopularniejszymi muralami zameldowało się 16 osób.

Festiwal Narracje – Instalacje i Interwencje w Przestrzeni Publicznej, 15 – 7 listopada 2013 

  • Pomysł i realizacja akcji: Marta Bednarska public relations Instytut Kultury Miejskiej, Katarzyna Mejna – internet public relations, Instytut Kultury Miejskiej
  • Organizatorzy festiwalu: Instytut Kultury Miejskiej, Urząd Miejski w Gdańsku
  • Współorganizator: Gdańska Galeria Miejska
  • Partner główny: Narodowe Centrum Kultury
  • Patronat honorowy: Ambasada Nowej Zelandii w Warszawie, Ambasada Australii w Polsce, Ambasada Polski w Nowej Zelandii
  • Partnerzy: Fundacja TNS, Klub Morza Zejman
  • Patroni medialni: TVP Kultura, Dziennik Bałtycki, Arteon, Art&Business, Exklusive, Res Publica Nowa, Hiro Free, Trójmiasto.pl, Radio Gdańsk, Kulturaonline.pl

Autorka: Marta Bednarska, public relations Instytut Kultury Miejskiej