Wavemaker: widzowie doceniają naziemną TV; Polsat zyskuje w ocenie atrakcyjności, HBO i NatGeo na multipleksie marzeń

Blisko 3/4 widzów docenia kierunek zmian w naziemnej telewizji cyfrowej. W jej ofercie widzowie najwyżej oceniają Polsat i TVN, a najchętniej pozbyliby się Polo i Trwam, gdyby mogli je wymienić na inne stacje.
O autorze
1 min czytania 2020-05-18

72% badanych pozytywnie postrzega kierunek zmian w ofercie naziemnej TV. To już trzeci rok z rzędu, gdy jej postrzeganie się poprawia – pokazuje Projekt Cyfrowizja V, cykliczne badanie agencji Wavemaker realizowane od 2014 r. Odsetek widzów zadowolonych z bezpłatnej TV wzrósł o 5 p. proc. w stosunku do poprzedniej fali badania z jesieni 2018 r. 

Najwyższe oceny w rankingu bezpłatnych stacji zdobył w tym roku Polsat, który wyprzedził TVN – lidera z poprzedniej edycji badania. Do top 10 najwyżej ocenianych kanałów w ofercie naziemnej TV nie załapały się główne anteny TVP – w ocenach widzów wyraźnie stracił w stosunku do 2018 r. TVP1, oceniany pozytywnie przez 51% widzów (co plasuje stację między ATM Rozrywka a TVP Info). 

W naziemnej TV, mimo wysokich ocen, widzom wciąż brakuje filmów, dokumentów i seriali, mężczyźni zwracają też uwagę na deficyt sportu. Z tymi zapotrzebowaniami koresponduje lista najbardziej pożądanych kanałów w ofercie NTC.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Multipleks marzeń Polaków otwierają HBO, National Geographic i Discovery, a czołówka kanałów zdominowana jest przez stacje filmowo-serialowe oraz stacje z segmentu factual.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gdyby uzupełnienie multipleksu miało się wiązać z koniecznością pozbycia dostępnych tam obecnie kanałów, polscy widzowie najchętniej porzuciliby Trwam, Polo TV, TVP ABC oraz TVP1. Kanały publicznego nadawcy to aż cztery z pierwszej dziesiątki stacji najczęściej wskazywanych jako te „do wymiany”. Silną reprezentację w tym rankingu tworzą też stacje z MUX-8 (WP, Metro, Zoom), które w stosunku do poprzedniej edycji Projektu Cyfrowizja nie poprawiły swojej rozpoznawalności i ocen atrakcyjności programowej. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Główne kanały TVP, choć często wskazywane jako kanały do zastąpienia, mają jednak także spore grupy fanów. Pytani o kanały, których najbardziej brakowałoby im w ofercie NTC, 20 proc. widzów wymieniało TVP2 (4. miejsce w takim zestawieniu), a 17 proc. TVP1 (7. miejsce). Podobne wyniki uzyskały także TTV (21 proc.), Puls (19 proc.) i TVN7 (20 proc.). Zdecydowaną przewagę utrzymują jednak główne kanały komercyjne – Polsat i TVN wskazywane przez ponad 40 proc. respondentów Projektu Cyfrowizja V jako te, których brak doskwierałby widzom najmocniej.

Badanie Projekt Cyfrowizja V realizowane było metodą CAWI na próbie 1,5 tys. internautów w marcu 2020 r.