OLX wycofuje swoje reklamy z radiowej Trójki – to pokłosie zamieszania związanego z piosenką Kazika

OLX wycofuje swoje reklamy z radiowej Trójki – to pokłosie zamieszania związanego z piosenką Kazika
Marcin Sienkowski, szef marketingu OLX, poinformował na swoim profilu na LinkedInie o zaprzestaniu reklamowania popularnego portalu w radiowej Trójce. Ma to związek z niedawnym zamieszaniem wokół piosenki Kazika.
O autorze
1 min czytania 2020-05-20

„No to już wiem, w której stacji nie pojawią się spoty naszej kampanii radiowej…” – taki wpis zamieścił Marcin Sienkowski, szef marketingu OLX, na swoim profilu na LinkedInie. Mowa tutaj dokładnie o radiowej Trójce, o której w ostatnich dniach rozpisują się media w całej Polsce. 

O co chodzi? Otóż jest to związane z ostatnim wydaniem słynnej Listy Przebojów Trójki, w którym pierwsze miejsce zajęła piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój”. Utwór nawiązywał do słynnej wizyty Jarosława Kaczyńskiego na Powązkach w momencie, gdy w całym kraju obowiązywały ścisłe obostrzenia dotyczące wychodzenia z domu – i tym samym odwiedzania cmentarzy – w związku z pandemią koronawirusa. 

Internauci szybko zauważyli, że ze strony internetowej radiowej Trójki zniknęły wyniki muzycznego notowania – kierownictwo stacji tłumaczyło, że Lista Przebojów została unieważniona, bo „przy głosowaniu mogło dojść do manipulacji”. Wiele osób jednak zarzuciło stacji cenzurę.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W następstwie unieważnienia ostatniego notowania z Trójką pożegnało się wielu dziennikarzy, w tym m.in. Marek Niedźwiecki, Hirek Wrona, Agnieszka Szydłowska oraz Agnieszka Obszańska, zaś liczni polscy artyści zapowiedzieli bojkot stacji.

W związku z zamieszaniem wokół piosenki Kazika, szef marketingu OLX zapowiedział, że reklamy słynnej platformy nie będą pojawiały się w radiowej Trójce do odwołania. „Nie chcę, aby marka, którą się opiekuję była kojarzona z tym, co teraz się tam dzieje” – tłumaczył Marcin Sienkowski.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowoczesne logo, odświeżony wygląd aplikacji i jeszcze prostsza obsługa. Tak prezentuje się nowa odsłona OLXa. Co więcej, zamiast kampanii marketingowej serwis wspiera walkę z koronawirusem.