Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Reebok zerwał wieloletni kontrakt z firmą CrossFit po rasistowskim wpisie jej prezesa

Reebok zerwał wieloletni kontrakt z firmą CrossFit po rasistowskim wpisie jej prezesa
Marka Reebok poinformowała o zerwaniu wieloletniego kontraktu z firmą CrossFit tuż po tym, jak jej prezes – Greg Glassman – opublikował na Twitterze wpis, w którym w rasistowski sposób nawiązał do głośnej śmierci George'a Floyda.
O autorze
1 min czytania 2020-06-09

Od dobrych kilkunastu dni w całych Stanach Zjednoczonych trwają masowe protesty przeciwko rasizmowi. Są one echem głośnej śmierci George’a Floyda – 46-letni czarnoskóry mieszkaniec Minnesoty został bowiem uduszony przez policjanta podczas interwencji.

Od tego czasu w USA rozgorzała dyskusja na temat problemu nienawiści na tle rasowym w USA, a także brutalności tamtejszych funkcjonariuszy policji. Jak informowaliśmy, głośny ruch #BlackLivesMatter poparło wiele marek – od Netfliksa, po YouTube’a czy TikToka. 

Napiętą sytuację w Stanach Zjednoczonych postanowił na Twitterze skomentować Greg Glassman, prezes i twórca programu sportowego CrossFit – odpowiedział on bowiem na wpis ośrodka naukowego Institute for Health Metrics and Evaluation potępiający rasizm i wszelkie jego objawy słowami „It’s Floyd-19”. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Krótko po tym na CEO firmy CrossFit spadła fala krytyki – internauci zarzucili mu przede wszystkim naśmiewanie się i bagatelizowanie problemu amerykańskiego społeczeństwa.

W efekcie przedstawiciele marki Reebok wydali oficjalnie oświadczenie, w którym potępili komentarz Grega Glassmana i poinformowali o zerwaniu 10-letniej współpracy z firmą CrossFit.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W związku z licznymi protestami w Stanach Zjednoczonych, które wybuchły tuż po tym, gdy czarnoskóry George Floyd zmarł w trakcie policyjnej interwencji, marka Lego postanowiła wstrzymać reklamy zestawów zabawek z postaciami funkcjonariuszy policji.

PS2

Słynny brytyjski artysta znowu nie pozostał obojętny na problem, o którym mówi cały świat i postanowił skomentować go w charakterystyczny dla siebie sposób. Jednocześnie za pomocą swojej nowej pracy Banksy wyraził poparcie dla ruchu Black Lives Matter.

PS3

2 czerwca br. Instagram zalały zdjęcia czarnych kwadratów, które oznaczane były hashtagiem #BlackoutTuesday. Viralowa akcja była odpowiedzią na niedawne rasistowskie zdarzenie w Stanach Zjednoczonych i jednocześnie wyrazem wsparcia dla czarnej społeczności.