Zjeżdżaj. Tu jedzie o życie: billboardy Jet Line w społecznej kampanii na rzecz korytarza życia

Zainicjowana przez Jet Line kampania „Zjeżdżaj! Tu jedzie o życie” rozpoczęła się w czerwcu i będzie kontynuowana do końca wakacji. Jest realizowana na billboardach Motorway 12x4 m przy głównych drogach w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2020-06-19

Wszyscy wiedzą, że wypadki samochodowe się zdarzają. Wszyscy wiedzą, że karetka i straż pożarna muszą dojechać na miejsce. No to niech jadą. Na sygnale, będzie szybciej! Wszyscy to wiedzą. Czy na pewno wszyscy? 

  • Korytarz życia to przestrzeń utworzona przez auta dla swobodnego przejazdu pojazdów uprzywilejowanych, w szczególności służb ratunkowych.
  • Korytarz życia tworzy się pomiędzy dwoma rzędami samochodów. W przypadku większej liczby pasów ruchu zawsze tworzy się go pomiędzy pasem skrajnie lewym a tym po prawej. 
  • Niezależnie od liczby pasów ruchu, kierowcy na lewym pasie zjeżdżają zawsze w lewą stronę, a pozostali w prawą.

Korytarz życia to najprostsza rzecz, jaką możemy zrobić gdy dochodzi do wypadku  w ruchu drogowym i najbardziej potrzebna wówczas pomoc.  Od grudnia 2019 r. to także obowiązek kierowców wobec pojazdów uprzywilejowanych: jeśli sytuacja tego wymaga musimy utworzyć korytarz życia.  W sytuacji, gdy liczy się każda sekunda, droga musi być przejezdna. Reszta zjeżdża – nie tworzy korka i nie powiększa chaosu. Umożliwia służbom jak najszybszy dojazd na miejsce wypadku i transport poszkodowanych do szpitala.  

– Jeśli jesteśmy kierowcami, utworzenie korytarza życia jest naszym obowiązkiem. Przygotowując akcję myśleliśmy jednak o tym, że potrzebna jest edukacja, uwrażliwienia i wykształcanie w sobie odruchu: widzę tworzący się na drodze korek – zjeżdżam na bok, robię miejsce dla służb ratunkowych. Myśl, jaka nam towarzyszyła w  rozmowach podczas przygotowywania tej akcji była następująca: pomyśl o innych, pomyśl o sobie. Przecież karetka czy straż może jechać do mnie lub kogoś mi bliskiego – mówi Agnieszka Maszewska z działu komunikacji Jet Line. 

Projekt graficzny kampanii „Zjeżdżaj! Tu jedzie o życie!” przygotowaliśmy w ścisłej współpracy z agencją Directors. Znamy siłę przekazu naszych nośników out of home, dlatego wyszliśmy z inicjatywą, której adresatami jesteśmy my wszyscy. Nasze nośniki są adresowane do podróżujących samochodami w Polsce. To naturalny wybór dla akcji edukacyjnych, zwłaszcza tych adresowanych do kierowców.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj