Polacy płacą za rozrywkę w sieci. Coraz częściej za treści audio

Ojciec Chrzestny, Gra o Tron, Opowieści Podręcznej czy Lśnienie – rozrywka audio może konkurować produkcjami z topowymi platformami VOD. Polacy spędzili w trakcie kwarantanny łącznie 27 milionów minut korzystając z zasobów Audioteki.
O autorze
1 min czytania 2020-06-24

Polacy pokochali rozrywkę online. Aż 36% z nas korzysta z serwisów z filmami i serialami. Na przestrzeni ostatnich lat sporym wzrostem zainteresowania mogą pochwalić się również serwisy i aplikacje oferujące dostęp do muzyki (15%Polaków deklaruje korzystanie z takich usług) oraz dostęp do e-booków i audiobooków (10%) – wynika z najnowszego raportu Blue Media.

Jak słuchamy?

W tym roku Polacy spędzają z Audioteką średnio już ponad 10 milionów minut miesięcznie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przez ostatnie trzy miesiące największą popularnością cieszyły się audiobooki z kategorii Fantastyka oraz Kryminał, sensacja i thriller. Najmniejszą zaś książki z kategorii Biznes i Rozwój osobisty. Pozycje z tych właśnie kategorii najczęściej są jednak słuchane w czasie podróży do i z pracy. O 94% wzrosła popularność audiobooków z kategorii Religia, a o ponad 50% powieści, szczególnie fantastycznych i klasyki literatury.

Rekord słuchalności przypadły oryginalnym audioserialom Audioteki. Wśród najchętniej słuchanych klasycznych audiobooków znalazły się „Harry Potter i Kamień filozoficzny” J.K. Rowling, „Księgi Jakubowe” Olgi Tokarczuk oraz „Wyrwa”, najnowsza powieść Wojciecha Chmielarza. Z oryginalnych produkcji audio najchętniej słuchacze Audioteki sięgali po muzyczny podcast Anny Gacek „Don’t give up!”, audioserial Wojciecha Chmielarza „Prosta sprawa” oraz audioserial Łukasza Orbitowskiego „Recepcja”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się