Kampania wyborcza w czerwcu na Facebooku – analiza Sotrender

Sotrender przygotował podsumowanie ostatnich 3 tygodni kampanii prezydenckiej na Facebooku.
O autorze
1 min czytania 2020-06-25

Główne wnioski z badania:

1. Największą rzeszę fanów na Facebooku posiada Andrzej Duda, jednak grono fanów Rafała Trzaskowskiego urosło najszybciej w ciągu ostatnich 3 tygodni (o niespełna 30%).

2. Najbardziej angażujące posty publikowano na profilu Rafała Trzaskowskiego. Największy spadek zaangażowania odnotowano na profilu Szymona Hołowni.

3. W ciągu ostatnich 30 dni najwięcej na reklamę na Facebooku wydano na kampanię Rafała Trzaskowskiego. Kwotę 100 tys. zł przekroczono także w przypadku reklam na oficjalnych profilach u Szymona Hołowni i Andrzeja Dudy. Jednak koszt średniej reklamy w przypadku Hołowni to aż 1 190 zł, zaś Dudy – 207 zł.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

4. W ciągu minionego weekendu najwięcej komentarzy o sentymencie negatywnym opublikowano na profilu Andrzeja Dudy (42%).

5. Jeśli chodzi o profile partii politycznych – największym zaangażowaniem cieszy się profil Konfederacji (ostatnie 3 tyg.). Z kolei, najwięcej komentarzy o sentymencie negatywnym w ciągu ostatniego weekendu opublikowano na profilu PO – ponad 60% wszystkich komentarzy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pełne wyniki analizy dostępne są tutaj. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się