Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Budowanie wizerunku marki modowej: Nadwyraz.com

Budowanie wizerunku marki modowej: Nadwyraz.com
W cyklu „Budowanie wizerunku marki modowej” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Nadwyraz.com.
O autorze
3 min czytania 2020-06-30

>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu

O marce Nadwyraz.com opowiadają Krzysztof Kacprzykowski i Maciej Piotrowski, założyciele brandu.

Na początek trochę o historii marki Nadwyraz.com – jakie były przełomowe momenty, a także największe wyzwania?

Markę Nadwyraz.com założyliśmy w listopadzie 2017 roku. Początkowo działaliśmy wyłącznie w internecie, ale dziś nasze produkty można znaleźć również w salonach sieci Empik w całej Polsce.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W jaki sposób powstała Wasza marka?

Krzysztof Kacprzykowski: W 2011 roku zacząłem hobbystycznie prowadzić stronę na Facebooku o nazwie Poprawna Polszczyzna, a po kilku latach doszedł do tego serwis internetowy Polszczyzna.pl. W czasie prowadzenia tych projektów okazało się, że osoby sympatyzujące z polszczyzną są głodne nie tylko wiedzy, ale również produktów, z którymi mogłyby się utożsamić. I tak zrodził się pomysł na stworzenie marki odzieżowej, jakiej Polska jeszcze nie widziała. Zaprosiłem do współpracy Maćka i razem, jako wspólnicy, powołaliśmy do życia Nadwyraz.com.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co charakteryzuje markę Nadwyraz.com?

W Nadwyraz.com tworzymy wyjątkowe produkty inspirowane literaturą polską oraz językiem polskim. Stawiamy na jakość, szyjemy od A do Ż w Polsce, zwracamy ogromną uwagę na detale, a o naszych klientów staramy się bardziej niż Mickiewicz o Marylę. Hasłem projektu jest „UBIERZ SIĘ W SŁOWA”, co dobrze oddaje charakter marki i naszą ideę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakimi wartościami kierowaliście się przy budowie marki?

Przede wszystkim stawiamy na promowanie literatury, kultury polskiej i poprawnej polszczyzny. Edukacja w tym zakresie stanowi jeden z naszych priorytetów. Oprócz tego, że ubieramy naszych klientów w słowa, co roku wydajemy „Raport 100 najczęściej popełnianych błędów w Internecie”, a podczas kwarantanny na naszym Instagramie zorganizowaliśmy przedmaturalny e-learning, z którego skorzystało tysiące licealistów.

Kim jest klient/klientka Waszej marki?

Nasi klienci to osoby niezwykle oczytane i inteligentne, a jednocześnie sympatyczne i mające duże poczucie humoru. Tworzą bardzo zaangażowaną i wyjątkową społeczność. Mają też bezpośredni wpływ na działalność marki – opiniują nowe produkty przed etapem produkcji, dzielą się swoimi pomysłami i uwagami, które często uwzględniamy, a także promują inicjatywę wśród przyjaciół i znajomych. Dla nas są kimś więcej niż zwykłymi klientami. Uwielbiamy rozmawiać z nimi na temat literatury i żartować w komentarzach! Jesteśmy marką o globalnym zasięgu – mamy klientów na całym świecie. Wysyłamy paczki wszędzie tam, gdzie są nasi rodacy i osoby uczące się języka polskiego. Nasze produkty trafiły już do ponad 50 krajów, w tym do Australii, Malezji, Meksyku i Chile.

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku Waszej marki? 

Bazujemy na inteligentnej zabawie słowem, łamańcach językowych i trudnych wyrazach. Tworząc koszulki z polskimi poetami i pisarzami, takimi jak Mickiewicz, Słowacki czy Kochanowski, stawiamy na wyrafinowane poczucie humoru. Oprócz tego kładziemy ogromny nacisk na jakość naszych produktów. Ten punkt zdecydowanie wyróżnia nas na tle pozostałych, konkurencyjnych marek. Od początku naszej działalności wszystkie ubrania Nadwyraz.com szyjemy w Polsce, dokładnie w zagłębiu dziewiarskim w Łodzi. Tworzymy je z serca i dbamy o najdrobniejsze szczegóły: od wyboru dobrej jakości dzianiny po nadruki, żakardowe i satynowe wszywki, kartonowe metki, opakowania minimalizujące zużycie plastiku i inne detale, a nasze produkty pakujemy w eleganckie ekokoperty. Nieobca jest nam także społeczna odpowiedzialność biznesu. Robimy wszystko, aby nasza działalność nie wpływała negatywnie na środowisko naturalne, oraz wspieramy ważne dla nas inicjatywy społeczne.

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie Waszą markę?

Kluczowe są dla nas media społecznościowe, takie jak Facebook i Instagram, na których regularnie współpracujemy z influencerami, najczęściej związanymi tematycznie z naszą marką – językoznawcami, polonistami i bookstagramerami. Jesteśmy także na Pintereście. Oprócz mediów społecznościowych nasza marka regularnie korzysta z newsletterów i powiadomień push. W newsletterach kładziemy ogromny nacisk na dobrej jakości grafiki utrzymane w humorystycznym tonie. Wykorzystujemy nietypowe wizerunki polskich poetów (współpracujemy w tym celu z rysownikami) oraz wzory i grafiki dostępne na naszych produktach. Z kolei przy wprowadzaniu na rynek niektórych nowości i podczas większych akcji promocyjnych korzystamy z Facebook Ads, Google Ads oraz Criteo.

Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyliście?

Naszą największą, coroczną kampanię organizujemy z okazji obchodzonego 21 lutego Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego. W tym czasie prezentujemy nasz autorski coroczny „Raport 100 najczęściej popełnianych błędów językowych w internecie”, który przedstawia kondycję polskiej ortografii w sieci. Publikacja tego raportu na blogu w domenie sklepu stanowi najważniejszy element naszej strategii marketingowej, nad którą pracujemy przez cały miesiąc. Tegoroczna kampania okazała się ogromnym sukcesem: uzyskaliśmy łącznie ponad milion wyświetleń naszych wpisów w mediach społecznościowych, a także około 50 publikacji w czołowych polskich mediach. Oczywiście przełożyło się to także na liczbę zamówień w sklepie, która była większa niż w Czarny Piątek. Staramy się promować Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego jako atrakcyjne święto dla szerokiej grupy odbiorców, szczególnie ludzi młodych.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Stale poszerzamy nasz asortyment o nowe produkty. Do końca 2020 roku zamierzamy też w 100% zrezygnować z użycia tworzyw, które nie podlegają recyklingowi lub nie są biodegradowalne. Mamy głowy pełne pomysłów, ich realizacja jest tylko kwestią czasu.