Budowanie wizerunku marki modowej: Muscat

Budowanie wizerunku marki modowej: Muscat
W cyklu „Budowanie wizerunku marki modowej” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę okularów Muscat.
O autorze
3 min czytania 2020-07-02

>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu

O marce Muscat opowiada Marianna Skórka, marketing manager brandu.  

Na początek trochę o historii marki Muscat – jakie były przełomowe momenty, a także największe wyzwania?

Jesteśmy na rynku od pięciu lat. Zaczynaliśmy jako sklep internetowy, a wyróżniliśmy się usługą Domowej Przymierzalni, która umożliwiła testowanie okularów w domu, przez 5 dni, za darmo. Przełomowe momenty to na pewno otwarcie pierwszego showroomu przy ul. Chmielnej, uruchomienie pierwszego gabinetu optometrycznego i poszerzanie naszej oferty – szczególnie pod kątem soczewek okularowych. W budowie wizerunku marki szczególną rolę odegrała kampania społeczna #WidzimyWięcej, w której opowiedzieliśmy się za uważnym patrzeniem na świat i dostrzeganiem piękna różnorodności

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W jaki sposób powstała Wasza marka?

Muscat to startup, który powstał w inkubatorze w warszawskiej SGH. Ale wszystko zaczęło się od okularów zgubionych w podróży. Założyciele marki przywieźli do Polski drewniane oprawki zakupione na Tajwanie, które zwracały uwagę wszystkich znajomych. Zainspirowani ich popularnością, zaczęli drążyć temat. Okazało się, że branża zdominowana jest przez kilku silnych graczy, a na rynku brakuje niezależnych marek, które mogłyby sprzedawać okulary w modelu direct to customer, w atrakcyjnych cenach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakimi wartościami kierowaliście się przy budowie marki?

Fundamentem był model biznesowy, oparty na własnej produkcji i dystrybucji okularów oraz transparentnym podejściu do klienta. Rzuciliśmy wyzwanie dużym graczom, udowadniając, że można dostarczyć wysokiej jakości, designerski produkt w uczciwej cenie. Oprawki sprzedawane przez duże marki powstają w tych samych fabrykach, co Muscaty. Ich jakość się nie różni, ale ceny już tak. Na wysoką cenę markowych oprawek składają się: opłaty licencyjne za używanie logo światowych marek, koszty produkcji, koszty zaprojektowania okularów, koszty lokalnych dystrybutorów oraz narzuty salonów optycznych, które sięgają kilkuset procent. W Muscat proponujemy oprawki własnego projektu ze szkłami premium w cenie podstawowej 395 zł, a do tego niezrównany serwis, oparty na indywidualnym podejściu do klienta.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kim jest klientk/klientka Waszej marki?

Naszymi klientami są przede wszystkim osoby w wieku 18-35 lat, głównie kobiety. To do nich kierujemy naszą komunikację. To także grupa, która od początku śledziła nasz rozwój, gdy sprzedaż oprawek prowadziliśmy wyłącznie online, i ta, do której najłatwiej dotrzeć prowadząc działania marketingowe w internecie. Wraz ze zwiększaniem zasięgu, powoli zmienia się także nasz klient. Oferujemy okulary progresywne, do pracy przy komputerze i wiele innych rozwiązań dostosowanych do różnych potrzeb i grup wiekowych, a wieść o nas niesie się drogą poleceń. Co ciekawe, osoby ze starszej grupy wiekowej odbierają naszą markę bardzo pozytywnie. Doceniają niezobowiązujący wystrój wnętrz, przyjazną ekipę, modne oprawki zaprezentowane w ciekawy sposób. Naszym celem jest to, by klient Muscat nie czuł, że przyszedł po produkt medyczny, ale po fajny dodatek, w którym czuje się komfortowo i po prostu sobą

Co charakteryzuje markę Muscat?

Muscat to przede wszystkim #WidzenieWięcej. Nasz slogan nie jest tylko narzędziem marketingowym. Wszystko co robimy bazujemy na obserwacji potrzeb i zachowań klientów. Naszą strategię opieramy na kluczowych dla nas wartościach: autentyzmie, transparentności, bezpośredniości. Mówimy wprost o naszej ofercie, o wszystkich zmianach szczerze informujemy z wyprzedzeniem. Działamy bardzo dynamicznie i nie boimy się niekonwencjonalnych rozwiązań – Muscat oznacza rebeliancką duszę, a klienci to doceniają.

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku Waszej marki?

Skupiamy się na komunikacji produktów i ich różnorodności, ale w centrum naszej komunikacji są przede wszystkim klienci, którzy je noszą. Chcemy być marką blisko ludzi, pomagamy im w osiągnięciu komfortu widzenia i ekspresji swojego osobistego stylu. W centrum każdej naszej kampanii jest człowiek – nawet jeśli mówimy o produkcie, mówimy emocjonalnie, personifikujemy nasze oprawki ;). Wierzymy, że istotą okularów jest to, że w nich #WidzmyWięcej – nie tylko dosłownie, ale też metaforycznie. W naszej komunikacji dużą rolę grają mikroinfluencerzy, korzystamy z user generated content, prowadzimy lokalne akcje CSR i świadomościowe, a tworząc treści angażujemy cały zespół – od optometrystów, po doradców z showroomów.

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie Waszą markę?

Korzystamy z podstawowych narzędzi: systemów reklamowych Facebooka i Google’a, e-mail marketingu i narzędzi marketing automation. Dużą rolę odgrywają dla nas social media, szczególnie Instagram. Planujemy rozwijać się na Tik Toku i inwestować w kreatywne, oparte na ciekawych pomysłach współprace z influencerami.

Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyliście?

Kampania społeczna z dziecięcymi modelami – to był dla nas zdecydowanie wyjątkowy moment. Obecnie pracujemy nad kampanią produktową na jesień, która będzie pod wieloma względami przełomowa. Mamy już za sobą pierwsze doświadczenia, wiemy, w jaki sposób podejść do tak specyficznego produktu, jakim są okulary. Kampanię zainspirowało wejście w nową dekadę – to moment, który już chyba zapisał się na kartach historii, dla każdego niezwykle emocjonalny, również dla nas. Bo 2020 dla Muscat to także początek nowej ery – w planach mamy dużo zmian, które z pewnością wpłyną na odbiór naszej marki.

Co Was wyróżnia na tle pozostałych, konkurencyjnych marek?

Unikatowe podejście do wystroju naszych showroomów, luz, bezpośredniość, no i przede wszystkim good vibes only ;).

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Planujemy rozwijać się jako omnichannel – inwestujemy w sklep online, chcemy budować w klientach zaufanie do kupowania okularów przez internet. Stale poszerzamy gamę naszych produktów, dostosowujemy naszą ofertę do oczekiwań klientów. Powiększamy sieć showroomów, w których można zbadać wzrok i dobrać wysokiej klasy soczewki z pomocą naszych specjalistów. Równolegle stawiamy na ekspansję zagraniczną – obecnie rozwijamy naszą markę na rynku czeskim.