Prezesi największych polskich spółek najbardziej aktywni w mediach społecznościowych [badanie]

Polscy CEO top 20 spółek w pierwszej połowie 2020 roku opublikowali 766 postów na swoich profilach społecznościowych (LinkedIn i Twitter), co daje nam pierwsze miejsce pod względem intensywności komunikacji spośród menadżerów na rynkach objętych badaniem.
O autorze
1 min czytania 2020-07-13

Tegoroczną edycję badania przeprowadzono w 18 krajach, w tym w Polsce. Jak co roku sprawdzono obecność kilkuset CEO pod względem aktywnych profili (Twitter i LinkedIn) w mediach społecznościowych. Dodatkowo przeanalizowano publikowane posty pod względem treści powiązanych z pandemią COVID-19. W ogólnym zestawieniu liczby aktywnych profili Polscy CEO zajmują 4. miejsce (wzięto pod uwagę Twitter i LinkedIn). Pierwsze miejsce w zestawieniu zaje Holandia z 26 aktywnymi profilami.

– Pandemia nie zmieniła ogólnych zachowań komunikacyjnych CEO w wykorzystywaniu mediów społecznościowych. Tylko ci prezesi, którzy już wcześniej korzystali z Twittera i LinkedIna, konsekwentnie komentowali aktualną sytuacje. Wyraźnie rośnie popularność LinkedIna, niestety nie zmienia się popularność Twittera, co może wynikać z bardziej wymagającej i ryzykownej dla wielu zarządzających formy komunikacji tego medium – mówi Norbert Ofmański zarządzający zespołem PR agencji On Board Think Kong.

W Polsce najbardziej aktywny profil prowadzi Daniel Obajtek – prezes PKN Orlen. W 2020 r. na jego Twitterze pojawiło się aż 295 tweetów, z czego 1/4 stanowiły wpisy związane z COVID-19. Posty publikowane przez prezesów polskich firm związane z COVID-19 najczęściej dotyczyły wsparcia dla polskiej służby zdrowia oraz szeroko pojętych działań pomocowych. Pojawiały się też informacje o wprowadzanych zmianach w funkcjonowaniu placówek w związku z COVID-19.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej informacji o badaniu znajduje się na stronie obtk.pl/prezesi-najwiekszych-firm-korzystaja-mediow-spolecznosciowych/

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O badaniu:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

*Od 2017 roku On Board Think Kong w ramach sieci ECCO Network realizuje badanie na kilkudziesięciu rynkach, analizując profile CEO największych spółek pod względem kapitalizacji rynkowej. W tegorocznym badaniu przeanalizowano pod względem obecności oraz aktywności profile na LinkedInie oraz Twitterze należące do prezesów zarządzających największymi spółkami w 18 krajach na świecie.
**W Polsce posłużono się wskaźnikiem kapitalizacji rynkowej firm obecnych na Giełdzie Papierów Wartościowych z maja 2020 r. W badaniu sprawdzono, czy prezesi mają swoje profile, czy są aktywni na Twitterze i LinkedInie i ilu mają obserwujących. Badanie zostało przeprowadzone przez sieć ECCO Network po raz trzeci (jego pierwsza edycja została zrealizowana w 2017 roku).