Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Każdy pluszak to historia: dzięki IKEA 8 tys. maskotek trafi do dzieci

Na początku br. ponad 8 tys. pluszaków wyruszyło pomagać najmłodszym w placówkach medycznych. To nie bajka, tylko efekty projektu „Każdy pluszak to historia” realizowanego przez IKEA we współpracy z organizacją UNICEF.
O autorze
2 min czytania 2014-01-13

Nie za górami, nie za lasami i całkiem nie tak dawno temu blisko 30 polskich gwiazd przyglądając się kolorowym pluszakom zaczęło się zastanawiać, jakie przygody mogłyby przeżyć te wróżki, wilki, króliki i inne zabawki. W listopadzie zaczęły się nagrania ich historii, w grudniu wydano płytę.

Pomysł na projekt narodził się w Łodzi, w której sklep IKEA we współpracy z Telma Communications Agency zaangażował do napisania i nagrania bajek znanych i lubianych mieszkańców miasta, wspierających coroczny projekt IKEA „Pluszaki dla edukacji”. Bajki o pluszakach, które następnie miały trafić do Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego, znalazły się na płycie i dedykowanej stronie internetowej. Sukces akcji sprawił, że pluszakowa misja w 2013 roku ogarnęła wszystkie miasta w Polsce, w których znajduje się IKEA.

W bajkach cuda się zdarzają…

W bajkowych projektach także. W niecałe dwa tygodnie pluszakowa ekipa projektowa objechała Polskę od Gdańska po Kraków, odwiedzając w siedmiu miastach studia nagrań i słuchając historii o dzielnych smokach, mądrych szczurkach i pomocnych kotach. Najwięcej bajek powstało o nierozłącznej parze – Wilku i Babci, pluszowych brokułach i marchewkach oraz odwiecznych przyjaciołach dzieci – psach. Każde z miast miało swoich bajkopisarzy i tak m.in. Warszawę reprezentowała Jolanta Kwaśniewska, Łódź Monika Kuszyńska, Gdańsk Julia Kamińska, Poznań Małgorzata Ostrowska, Wrocław Małgorzata Kumorek, Katowice zespół Myslovitz, a Kraków Dorota Segda. Swoje bajki napisali także: przedstawiciele UNICEF Małgorzata Foremniak i Robert Korzeniowski, blogerzy oraz pracownicy IKEA wyłonieni w wewnętrznym konkursie pracowniczym. Wszystko, by zebrać jak najwięcej pluszaków dla lokalnych placówek medycznych. Każdy mógł włączyć się do akcji, przekazując na jej cel zakupionego pluszaka IKEA.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Szczęśliwe zakończenie

W Mikołajki bajki miały swoją premierę. Od tego czasu można ich słuchać bezpłatnie na przygotowanej przez agencję K2 stronie www.pluszakidlaedukacji.pl, gdzie znaleźć można 37 bajek. Bajki czytają znane postaci życia publicznego: aktorzy, sportowcy, artyści kabaretowi, piosenkarze. Strona to także interaktywne narzędzie, służące do codziennej zabawy, dzięki któremu dzieci wraz z rodzicami mogą samodzielnie pokierować losami bajkowych bohaterów (pluszaków IKEA) i ułożyć własną historię ze szczęśliwym zakończeniem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Klienci i partnerzy IKEA otrzymali także limitowaną wersję audiobooka na płycie CD za włączenie się do akcji. Niezwykłe historie o pluszakach, które pomagają dzieciom trafiły do ok 40 tysięcy osób (ponad 20 tysięcy nakładu płyt i 20 tysięcy wejść na stronie) i wciąż są dostępne do słuchania. Efektem zakończonej właśnie kampanii jest zebranie ponad 8 tys. pluszaków, które jeszcze tej zimy trafią do pogotowia i innych placówek medycznych w całej Polsce. Koordynatorem bajkowego projektu jest Telma Communications Agency. Działania PR, interaktywne oraz w mediach społecznościowych zostały powierzone agencjom współpracującym z IKEA – Questia PR, K2, Kalicińscy.com. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się