Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Plany wakacyjne Polaków w cieniu koronawirusa [badanie]

Tegoroczne plany wakacyjne pokrzyżowała pandemia koronawirusa. Jednak jak wynika z badania „Future o Travel” przeprowadzonego w czerwcu br. na zlecenie Europ Assistance, aż 81% Polaków ma plany urlopowe w tym roku. Większość osób wybierze wypoczynek w kraju (79%).
O autorze
2 min czytania 2020-07-20

Podróżowanie a pandemia

Pandemia koronawirusa, znacznie wpłynęła na życie ludzi na całym świecie. Badanie pokazuje, że Polacy są zaniepokojeni aktualną sytuacją. Najbardziej martwią ich kwestie dotyczące zdrowia, zarówno własnego, jak i członków rodziny – 81%. Z kolei 38% osób obawia się zwolnienia z pracy, zmniejszenia aktywności zawodowej i utraty części dochodów.

Jednak pomimo tej sytuacji, 81% Polaków ma w tym roku plany urlopowe. Również tyle samo Europejczyków zadeklarowało, że na pewno lub prawdopodobnie pojedzie w tym roku na wakacje. Latem większość Polaków wybierze jednak turystykę lokalną – 70%, natomiast natomiast 17% chce spędzić urlop w jednym z krajów Unii Europejskiej, 7% w innych krajach, a 5% respondentów jeszcze nie zdecydował gdzie dokładnie pojedzie.

Podczas tegorocznych wakacji najwięcej osób spędzi urlop nad morzem – 27%, 17% osób odwiedzi rodzinę lub znajomych, 15% postawi na odpoczynek połączony ze zwiedzaniem, a 14% osób wybierze krótki wyjazd, typu “city break”. Latem, Polacy najchętniej wybierają wypoczynek tygodniowy – 40%, przynajmniej dwa tygodnie wakacji planuje – 34% osób, a na przedłużony weekend wybierze się – 16% planujących wakacje. Jak pokazuje badanie, pandemia koronawirusa nie ma wpływu na rodzaj wybieranego zakwaterowania. Tak jak w latach poprzednich, Polacy najczęściej rezerwują wakacje w hotelu – 35% lub kwaterze prywatnej – 33%. Zdecydowana większość osób pojedzie na wypoczynek samochodem – 66%, samolot wybierze co piąta osoba planująca urlop – 21%, a do pociągu wsiądzie – 17% urlopowiczów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badani zadeklarowali, że w tym roku planują przeznaczyć na wyjazd wakacyjny średnio 3 340 zł. Prawie połowa osób – 48% przewiduje, że ich budżet wakacyjny zmniejszy się w związku z Covid-19, w porównaniu z 2019 rokiem, a co piąta osoba – 20% planuje zwiększyć wydatki na wypoczynek.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Trendy w podróżowaniu w 2021 roku

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pomimo dużej chęci podróżowania pozostaje duża niepewność co do przyszłych podróży, wielu respondentów nie wie jeszcze, czy będą rezerwować wakacje w nadchodzących miesiącach. Jesienią wypoczynek zarezerwowało – 26%, zimą planuje wyjechać – 19% osób, a plany urlopowe na przyszły rok ma co piąta osoba – 20%.

W nadchodzących miesiącach ciągle najbardziej popularnym środkiem transportu będzie samochód – 51% (jesienią) i 65% (zimą). W 2021 roku ten sposób podróży deklaruje 52% osób. W przyszłym roku respondenci deklarują zwiększenie zainteresowanie lataniem, do samolotu planuje wsiąść 36% osób planujących podróż. Podczas przyszłorocznego urlopu Polacy najchętniej pojadą nad morze – 35%, odpoczynek połączony ze zwiedzaniem planuje 20% osób, a wizytę u rodziny i znajomych 11%. Wypoczynek w kraju nadal będzie popularny – 40%, wzrośnie jednak zainteresowanie wyjazdami zagranicznymi – 34%, w tym również na dalsze kierunki (poza UE) – 15%.

W badaniu widać zwiększenie zainteresowania zakupem ubezpieczenia podróżnego. W przeszłości polisę turystyczną kupowało 48% ankietowanych, w nadchodzących miesiącach taki zakup planuje 54% osób. Najwięcej z nich – 55% planuje kupić ubezpieczenie u agenta ubezpieczeniowego lub bezpośrednio w Towarzystwie Ubezpieczeniowym.

Badanie online zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance w okresie 16.06-25.06.2020 r. we Francji, Belgii, Niemczech, Austrii, Polsce, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Chinach i Tajlandii. W każdym z krajów badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie. Łącznie wzięło w nim udział 11 001 osób.