Budowanie wizerunku marki modowej: SaintBy

Budowanie wizerunku marki modowej: SaintBy
W cyklu „Budowanie wizerunku marki modowej” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę SaintBy.
O autorze
3 min czytania 2020-07-20

>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu

O marce SaintBy opowiada Anna Baj, właścicielka brandu.

Na początek trochę o historii marki SaintBy – jakie były przełomowe momenty, a także największe wyzwania?

Marka SaintBy jest na rynku od 2018 roku. W naszej dość krótkiej historii nie było jeszcze przełomowego momentu. Budujemy markę krok po kroku, starając się stawiać je coraz większe.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Natomiast wyzwaniem jest dla nas rok 2020 i sytuacja związana z pandemią. Obserwujemy jak w znaczący sposób wpłynęła ona na spadek konsumpcji na rynku fashion w Polsce i na świecie. Oprócz ciągłego rozwoju na rodzimym runku planowaliśmy także rozwój marki za granicą. W tym momencie możemy już niestety powiedzieć, że te działania idą wolniej niż zakładaliśmy.

W jaki sposób powstała marka SaintBy?

Przez wiele lat pracowałam w korporacjach, ale zawsze miałam wewnętrzne odczucie, że nie jestem tam, gdzie powinnam być. Niełatwo jednak było podjąć decyzję o zmianie. Zdawałam sobie sprawę, że to nie tylko zmiana pracy, ale też życia. Finalnie zaryzykowałam i w 2018 roku powstała moja marka SaintBy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W modzie nie znalazłam się jednak przypadkiem. Przez kilka lat prowadziłam butik z markami premium w warszawskim Klifie. To właśnie tam nauczyłam się biznesu modowego, obsługi klienta. Najlepszą lekcją było dla mnie jednak obserwowanie klientek, jaki mają styl, które ubrania podobają im się najbardziej, na co zwracają uwagę. To dało mi doświadczenie, ale też motywację do założenia własnej marki. Widziałam jakich ubrań brakuje na polskim rynku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakimi wartościami kierowałaś się przy budowie marki?

Główną wartością SaintBy była i jest jakość. Zarówno jakość materiałów, jak i jakość wykonania. Ubrania szyją tylko i wyłącznie polskie szwalnie. Dobieram je bardzo skrupulatnie, tak by klientki, które zdecydują się na markę SaintBy czuły się w projektach dobrze i chętnie je nosiły. Ważnym elementem jest również konstrukcja, która jest podstawą dobrze układającego się ubrania. Jej także poświęcam bardzo dużo czasu.

Kim jest klientka marki SaintBy?

Kobieta SaintBy jest kobieca, stylowa i pewna siebie. Ma ponad 30 lat, pracuje zawodowo lub ma własny biznes. Bawi się modą, lubi niestandardowe połączenia. Wychodzi poza wszędobylską prostotę i minimalizm. Wyróżnia się i lubi jak się na nią patrzy.

Co charakteryzuje markę SaintBy?

Często używamy sformułowania, że nasza marka wychodzi poza schematy przyjętej w Polsce mody. Polskie marki często mówią o prostocie i minimalizmie, my je szanujemy, ale wybieramy jednak te niestandardowe połączenia i zabawę modą. Lubimy kolory i wzory, szczególnie na sezon wiosna-lato.

Projekty ubrań też nie są minimalistyczne. Do tych z pozoru prostych krojów dokładamy dziewczęce falbanki czy kobiecie głębokie dekolty. Staramy się, aby każde ubranie było ciekawe i wyróżniające się choćby małym detalem.

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku marki SaintBy?

Na pewno ważnym aspektem są zdjęcia – kampania i sesje contentowe w social mediach. Często pojawiam się na zdjęciach contentowych. W 100% utożsamiam się z moją marką. Styl SaintBy to mój styl. Cieszę się, gdy kobiety identyfikują się ze mną i moimi stylizacjami.

Kampanie zaś opowiadają o wartościach marki, staramy się zawsze podkreślać wychodzenie poza utarte schematy mody, wyróżniać się.

Świadomie też dobieramy iinfluencerów, bo to właśnie oni budują wizerunek SaintBy w social mediach. Wybieramy dziewczyny, które naprawdę pasują do marki – osobowością i stylem. Nasze ubrania noszą m.in. Izabela Janachowska, Magda Pieczonka, Kasia Cichopek, Karolina Szostak czy Gabi Drzewiecka.

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie markę SaintBy?

Do promocji marki używamy głównie social mediów – Facebooka i Instagrama. To właśnie na te kanały przeznaczamy największą część naszego budżetu promocyjnego.

Ważnym elementem jest też pozycjonowanie i promowanie strony w wyszukiwarce Google. Bardzo uważnie pracujemy nad treściami na naszej stronie www, tak aby jej indeksowanie było na wysokim poziomie.

Jak już wcześniej wspomniałam naszym narzędziem marketingowym jest także współpraca z influencerami zarówno polskimi jak i europejskimi. Liczba gwiazd, które noszą i doceniają nasze projekty z roku na rok jest coraz większa i z pewnością dalej będzie rosła.

Na koniec chciałabym wspomnieć jeszcze o współpracy z mediami branżowymi. Współpracujemy zarówno z prasą drukowaną, jak i jej wersjami online.

Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyliście?

Lubimy naszą ostatnią kampanię tj. na wiosna-lato ’20, która pokazuje dwa oblicza kobiet. Jedna jest ubrania w basicowe rzeczy, nie wyróżnia się, zostaje z tyłu. Druga to natomiast kobieta SaintBy, która jest na pierwszym planie. Pokazuje to naszą idee wychodzenia poza schemat prostoty i minimalizmu.

Co wyróżnia SaintBy na tle pozostałych, konkurencyjnych marek?

Jakość materiałów i jakość wykonania – stawiam na to od początku istnienia marki. Wierzę, że to wyróżnia SaintBy na tle konkurencyjnych marek.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Pomimo obecnej sytuacji na rynku cały czas intensywnie pracujemy nad rozwojem SaintBy za granicą, głównie na rynku europejskim – co było naszym planem na 2020 rok. Nasza strona www.saintby.eu jest już w wersji angielskojęzycznej. Od lipca rozpoczęliśmy współpracę z influencerkami z Europy. Mamy też podpisaną umowę z agencją, która szuka dla nas butików do współpracy na tym rynku.