T-Mobile podąża za mobilnymi trendami

Ponad 25% ruchu w serwisie T-Mobile Trendy pochodzi z urządzeń mobilnych. Od kilku dni użytkownicy mogą jeszcze wygodniej przeglądać portal i to niezależnie od wielkości ekranu urządzenia, z którego korzystają. Za redesign serwisu w podejściu Responsive Web Design odpowiada Grupa Unity.
O autorze
1 min czytania 2014-01-14

– Czuliśmy, że zmiana jest potrzebna – w końcu piszemy o mobilnych trendach i staramy się za nimi podążać. Oprócz odświeżenia wyglądu serwisu, zależało nam przede wszystkim na dostosowaniu portalu do potrzeb użytkowników, którzy coraz częściej odwiedzali serwis z urządzeń przenośnych – wyjaśnia Andrzej Matysiak, Koordynator ds. Komunikacji T-Mobile Polska S.A. W ciągu ostatniego roku liczba odwiedzających portal z urządzeń mobilnych wzrosła o 35%.

Od początku celem projektu było zwiększenie liczby użytkowników, ich zaangażowania oraz optymalizacja kosztów związanych z utrzymaniem jednej zamiast dwóch wcześniej dostępnych wersji serwisu. Skoncentrowaliśmy się na stworzeniu nowej responsywnej odsłony portalu w oparciu o znajomość użytkowników, dobrych praktyk i trendów w sieci, plany rozwoju T-Mobile Trendy oraz widoczny istotny wzrost liczby osób korzystających ze smartfonów i tabletów.

– Dużym wyzwaniem przy okazji tego wdrożenia okazało się poprowadzenie działań w sposób optymalny dla tworzenia projektu responsywnego. Postawiliśmy na jeszcze bardziej ścisłą niż zazwyczaj współpracę projektantów UX, grafików, front-end developerów oraz w dużej mierze równoległe prowadzenie prac. Dzięki temu każdy z zespołu mógł mieć wpływ na to, jak będzie wyglądał i zachowywał się nowy serwis – wyjaśnia Anna Orzechowska, Strategy Manager w Dziale Realizacji Marketingowej Grupy Unity.

Strategia ta pozwoliła na stworzenie projektu przemyślanego i zweryfikowanego pod kątem kodu, layout’u oraz zgodności z obraną strategią. Dzięki wykorzystaniu Responsive Web Design zarządzanie serwisem przystosowanym do odbioru na różnych urządzeniach możliwe jest z jednego miejsca.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Celowo nie mówimy dziś o efekcie końcowym, ponieważ nasze plany zakładają ciągłą optymalizację i rozbudowę serwisu – podsumowuje Anna Orzechowska.

Efekt prac można oglądać na www.t-mobile-trendy.pl/.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się