Messenger już pozwala blokować dostęp do rozmów

Messenger już pozwala blokować dostęp do rozmów
Facebook wprowadził nową funkcję do Messengera, która ma na celu zwiększenie prywatności użytkowników słynnego komunikatora. App Lock, bo tak nazywa się narzędzie, umożliwia bowiem blokowanie dostępu do prywatnych wiadomości.
O autorze
1 min czytania 2020-07-23

W połowie czerwca br. informowaliśmy o planowanym wprowadzeniu przez Facebooka nowej funkcji, która pozwoliłaby nam zwiększyć naszą prywatność na popularnym komunikatorze – Messengerze. Okazuje się, że długo nie przyszło nam na to czekać. 

22 lipca br. przedstawiciele serwisu społecznościowego ogłosili wdrożenie do aplikacji narzędzia App Lock, czyli blokady aplikacji, która dodaje kolejną warstwę zabezpieczeń do prywatnych wiadomości i uniemożliwia dostęp niepowołanym osobom. W tym celu aplikacja wykorzystuje ustawienia prywatności samego urządzenia, takie jak weryfikacja za pomocą twarzy lub odcisków palców. Co istotne, dane te nie są przesyłane do Facebooka ani przez niego przechowywane. 

Nowa funkcja Messengera daje więc pewność, że nikt poza właścicielem urządzenia nie będzie miał dostępu do treści rozmów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

App Lock jest już dostępny dla użytkowników iPhone’ów i iPadów, a w przeciągu kilku miesięcy pojawi się także na Androidzie.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

28 stycznia br. przedstawiciele Facebooka poinformowali o wprowadzeniu funkcji Off-Facebook Activity – dzięki niej użytkownicy będą mogli zarządzać swoimi danymi, które są udostępniane reklamodawcom.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Facebook chce walczyć z wizerunkiem firmy, która nie dba o prywatność swoich użytkowników i w związku z tym postanowił otworzyć tzw. pop-upowe kawiarnie w Wielkiej Brytanii, w których będzie m.in. edukować na temat prywatności w serwisie.

PS3

W lipcu 2019 roku Facebook ogłosił wprowadzenie dwóch zmian, które pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Internauci otrzymają więcej informacji na temat targetowania danej reklamy oraz dowiedzą się, które firmy wykorzystywały ich dane w tym celu.