Google będzie walczyć z fake newsami na temat koronawirusa

Google będzie walczyć z fake newsami na temat koronawirusa
Przedstawiciele firmy Google poinformowali, że od sierpnia br. blokowane będą reklamy tych serwisów internetowych, które rozpowszechniają teorie spiskowe oraz fake newsy na temat pandemii koronawirusa.
O autorze
1 min czytania 2020-07-23

Wraz z pojawieniem się na świecie wirusa COVID-19, międzynarodowe media zalała fala artykułów na jego temat. Wiele z nich poruszało tematykę alternatywnych sposobów leczenia koronawirusa, lecz niestety miały one niewiele wspólnego z prawdą. 

Walkę z fake newsami dotyczącymi pandemii rozpoczęły już takie popularne platformy społecznościowe, jak Twitter, Instagram, a także Facebook. Teraz w ich ślady poszła firma Google.

Już wkrótce, bo w sierpniu br., koncern wprowadzi zakaz wyświetlania reklam tych serwisów internetowych, które szerzą dezinformację na temat koronawirusa. W pierwszej kolejności blokowane będą reklamy wybranych podstron danego serwisu, który rozpowszechnia teorie spiskowe na temat COVID-19, a następnie – cała witryna. Mowa tutaj np. o stwierdzeniach sugerujących, że za stworzeniem koronawirusa stoi Bill Gates, bądź że wirus został „wyprodukowany” w Chinach jako broń biologiczna

Jeżeli zaś dany wydawca będzie kilkukrotnie rozpowszechniać fake newsy na temat koronawirusa – wówczas otrzyma długoterminowy zakaz korzystania z platform reklamowych Google’a.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Światowa Organizacja Zdrowia postanowiła założyć konto na popularnym portalu społecznościowym TikToku, by edukować internautów na temat koronawirusa. Jednocześnie WHO chce walczyć z masą fałszywych informacji na temat epidemii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na początku lipca br. Facebook uruchomił kampanię, która ma pomóc ludziom identyfikować fałszywe treści nt. koronawirusa napotkane w internecie i zachęcić ich do czujności odnośnie wiarygodności informacji.