Raport PR z rankingiem agencji za rok 2019

Raport PR z rankingiem agencji za rok 2019
Związek Firm Public Relations opublikował nowy Raport PR, a w nim m.in. ranking agencji wg kryterium fee income za rok 2019. Łączna wartość usług PR w tym okresie dla firm ujętych w zestawieniu wyniosła 132 mln 640 tys. zł.
O autorze
1 min czytania 2020-07-30

Ranking miał charakter otwarty, co oznacza, że mogły zgłosić się do niego także firmy spoza Związku. Agencje zostały sklasyfikowane według wartości fee income, którą zdefiniowano jako przychody agencji pomniejszone o koszty zewnętrzne związane z wykonywaniem projektów (np. zakup mediów, produkcji zewnętrznej, koszty podwykonawców), czyli jako suma opłat i prowizji od klientów na rzecz agencji za jej własne usługi.

W ramach rankingu przygotowano dwie klasyfikacje, osobno dla podmiotów indywidualnych i dla grup kapitałowych. W rankingu podmiotów indywidualnych wzięło udział 16 agencji, natomiast w rankingu grupowym sześć grup. Za audyt potwierdzający przekazane dane finansowe odpowiadała firma Strategia Audit.

– Serdecznie gratuluję liderom zestawiania i życzę sukcesu wszystkim uczestnikom rankingu – mówi Adam Jarosz, prezes ZFPR. – Obecny ranking jest wyjątkowy, gdyż prezentuje obraz sytuacji w przededniu zmiany, jaka wpłynęła na życie i biznes nas wszystkich. Jest pewnego rodzaju „stop-klatką” i pozostanie punktem odniesienia na dłużej, do analiz i prognoz wzrostu oraz odbudowy rynku. Widać wyraźnie, że rok 2019 był dla branży dobry, a analizując poszczególne wskaźniki, przez agencje PR, także efektywnie wykorzystany. Bardzo budujące jest także to, co wynika z badań: sektor ma na siebie pomysł, wie, jakie wyzwania stoją przed firmami i organizacjami klientów oraz rozumie, jak wspierać ich cele w zmienionej rzeczywistości – dodaje Adam Jarosz.

Poza rankingiem, w Raporcie PR 2020, znajdują się wyniki badań prowadzonych w ostatnich miesiącach pośród agencji członkowskich przez Związek. Pozytywne wnioski wynikają też z badania przeprowadzonego w lipcu br. wśród osób zarządzających agencjami public relations, które zrzesza ZFPR. Łącznie aż 70 proc. uczestników dobrze oceniło w nim perspektywy na przyszłość dla swojej agencji. Nie wiadomo jak dalej będzie rozwijała się epidemia COVID-19, a co za tym idzie, jaka będzie sytuacja w polskiej gospodarce, jednak optymistyczne perspektywy zawarte w badaniu pozwalają sądzić, że branża public relations z kryzysu podniesie się szybko i już w 2021 roku wróci na drogę wzrostu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Raport można pobrać tutaj.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing