JBees, czyli pasieka na dachu katowickiego biura JCommerce

W lipcu tego roku firma JCommerce dołączyła do inicjatywy pszczelarzy miejskich i na dachu katowickiego oddziału firmy powstała pasieka, w której zamieszkały 2 pszczele rodziny, łącznie 15 tysięcy pszczół.
O autorze
1 min czytania 2020-08-12

Akcja jest częścią inicjatywy promowanej przez Urząd Miasta Katowice, która ma na celu zahamowanie zjawiska masowego wymierania pszczół miodnych na świecie poprzez budowę pasiek w miastach. 

– W Katowicach od trzech lat siejemy łąki, które są schronieniem dla małych zwierząt, a także owadów. Teraz idziemy o krok dalej i zakładamy ule – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. 

W mieście powstało już kilkadziesiąt uli, m.in. na dachach NOSPR, miejskich basenów, Wydziału Prawa i Administracji UŚ, biurowców Tiramisu czy też na dachu Katowickiego Centrum Biznesu. 

– W budowę miejskiej pasieki zaangażowani byli nasi pracownicy, którzy sami zaprojektowali i przygotowali przestrzeń dla pszczół. Wspólnie pomalowali dach, zasadzili rośliny miododajne i zorganizowali przeprowadzkę pszczół z dotychczasowej pasieki w nowe miejsce – mówi Piotr Zyguła, CEO w JCommerce. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Miejskie pasieki

Wymieranie pszczół związane jest z wykorzystaniem w nowoczesnym rolnictwie dużej ilości pestycydów, GMO czy też popularnością upraw monokulturowych, które są dla pszczół niekorzystne. Wszystko to sprawia, że pszczoły mają znacznie lepsze warunki do życia właśnie w miastach, w których te niekorzystne czynniki nie występują. Również smog nie jest dla nich zagrożeniem, ponieważ występuje jedynie zimą, a pszczoły żyją za krótko, żeby zdążyć zmagazynować toksyny. Poza tym mają one niezwykle wrażliwe receptory i bez problemu wyczuwają zanieczyszczenia w nektarze, więc produkowany w mieście miód niczym nie ustępuje temu, który powstaje na wsi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ekoodpowiedzialność biznesu

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Firma JCommerce od lat angażuje się w inicjatywy wspierające zrównoważony rozwój, w tym celu wspiera akcje charytatywne, przekazuje sprzęt elektroniczny oraz meble biurowe szkołom i instytucjom pomocowym, zrezygnowała z dystrybutorów wody w plastikowych butlach oraz realizuje program oszczędzania energii. Budowa pasieki jest więc kolejnym krokiem w tym kierunku.

– Miód, zamiast plastikowych gadżetów? Jesteśmy na tak! Miodem z naszej pasieki będziemy się w przyszłości chętnie dzielić z uczestnikami meetupów i konferencji, a także targów pracy, na których poszukujemy nowych talentów do pracy w naszej firmie – mówi Magda Richta, HR Marketing & Employer Branding Leader w JCommerce.