Zaledwie na początku czerwca br. informowaliśmy, że po raz pierwszy w produkcji studia Pixar głównym bohaterem nowej animacji został gej Greg. Teraz zaś firma Disney postanowiła pójść o krok dalej i w nowej bajce dla dzieci pt. „The Owl House” umieściła nastolatkę, która jest biseksualna.
Luz Nocedy, bo tak nazywa się główna bohaterka nowej produkcji dostępnej na kanale Disney Channel, wyrusza w podróż do innego świata, aby zostać czarownicą. W pierwszych odcinkach bajki pokazano, że nastolatce podobają się nie tylko chłopcy, ale również dziewczyny.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Jak przyznała pomysłodawczyni bajki Dana Terrace, umieszczenie biseksualnej nastolatki w nowej produkcji Disneya nie było łatwe – wiele osób z kierownictwa firmy nie chciało bowiem zgodzić się na pokazywanie w produkcjach dla dzieci osób LGBT+.
Ostatecznie jednak udało się przekonać prezesów Disneya, aby główna bohaterka nowej bajki była biseksualna – informację o orientacji seksualnej postaci potwierdzili sami przedstawiciele firmy.
Na początku sierpnia br. Zalando ruszyło z kampanią ukazującą problemy społeczności LGBT+ wywołane skalą homofobii w Polsce. Celem projektu „Historie ukryte w ubraniach” jest pokazanie prawdziwych historii osób LGBT+, które stały się ofiarami przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Pod koniec czerwca br. Kampania Przeciw Homofobii zaprezentowała nowy, nagrany w zaledwie 4 dni spot, który powstał w odpowiedzi na homofobiczną wypowiedź Andrzeja Dudy na temat osób LGBT+.