Ruch Ciałopozytyw w nowym spocie przełamuje tabu na temat kobiecego owłosienia

Ruch Ciałopozytyw w nowym spocie przełamuje tabu na temat kobiecego owłosienia
Polski ruch społeczny Ciałopozytyw ruszył z nową akcją pod hasłem „It's not about hair”. W jej ramach powstał spot, który ma na celu przełamanie stereotypów na temat kobiecego owłosienia.
O autorze
1 min czytania 2020-08-20

Wygląda na to, że kobiecie owłosienie w końcu przestaje być tematem tabu – świadczą o tym chociażby niedawna kampania producenta maszynek do golenia Billie czy też nowy spot polskiego ruchu Ciałopozytyw. 

Film „It’s not about hair” jest swego rodzaju hołdem dla wszystkich osób, które z powodu włosów lub ich braku miały kiedykolwiek problemy z samooceną. Spot ma też zarazem na celu przełamanie stereotypów dotyczących kobiecego owłosienia – wszak do tej pory jedynie włosy na głowie, rzęsy oraz brwi nie były objęte społecznym ostracyzmem. 

Pomysłodawczyni projektu – Kaya Szulczewska, założycielka ruchu Ciałopozytyw – za pomocą spotu chce jednocześnie skłonić odbiorców do refleksji nad kobiecym owłosieniem i zastanowieniem się, dlaczego widok włosów pod pachami czy na nogach jest dla niektórych wręcz gorszący. 

– Chciałyśmy pokazać, że nie musimy wstydzić się ani włosów na ciele, ani ich braku na głowie, że możemy czuć się ze sobą dobrze bez względu na stan naszego owłosienia. Nie musimy przejmować się cudzymi opiniami na temat naszego wyglądu. Mam nadzieję, że ten projekt będzie cegiełką do budowania nowego lepszego świata, w którym z kobiet zdejmuje się presję spełniania oczekiwań dotyczących wyglądu – mówią pomysłodawczynie akcji.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W spocie wystąpiły obserwatorki konta @cialopozytyw_polska. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Marka Bodyform, w Polsce znana jako Libresse, ruszyła z nową kampanią pod hasłem #Wombstories, w której pokazuje liczne sposoby doświadczania ciała przez kobiety, a także jak dużą rolę w tym wszystkim odgrywa macica.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W marcu br. marka Tena zaprezentowała swoją nową kampanię reklamową pod hasłem „Ageless”, za pomocą której chce zmienić stereotypowe postrzeganie ciał starszych kobiet, a także ich podejścia do seksualności. 

PS3

Zachęcamy również do lektury naszego artykułu, w którym przedstawicielki płci żeńskiej z branży kreatywnej opowiadają, jak ich zdaniem zmieniał się wizerunek kobiety w reklamie.