Burger King zmienia donejty w reklamy na platformach streamingowych – streamerzy oburzeni

Burger King zmienia donejty w reklamy na platformach streamingowych – streamerzy oburzeni
Burger Kind przeprowadził niecodzienną akcję. W ramach platform stramingowych marka dokonała wpłat dla określonych streamerów, a następnie przesłała im teksty reklamowe, które zostały wyświetlone bądź wyczytane na wizji.
O autorze
1 min czytania 2020-08-28

Duża część platform streamingowych, takich jak np. Twitch, umożliwia oglądającym dokonanie wpłaty jako dotacji dla konkretnego streamera. Wraz z przelaną kwotą można także przesłać konkretny tekst, który następnie zostanie wyświetlony na ekranie bądź w niektórych przypadkach odczytany na głos przez bota podczas nagrania. Z rozwiązania tego postanowił skorzystać Burger King, który wybranym streamerom przesłał drobne sumy wraz z krótkimi tekstami, opisującymi co można kupić w restauracji za daną kwotę. Następnie komunikat został wyświetlony bądź przeczytany na wizji, a sami prowadzący nagrania nie mieli żadnego wpływu na jego ukazanie się.

Z powodu małych sum, a także braku możliwości jakiegokolwiek wpływu na wyczytywane reklamy, po akcji marka zebrała sporo negatywnych komentarzy od streamerów oraz osób oglądających.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za przeprowadzenie akcji odpowiada agencja Ogilvy.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Niedawno brazylijski oddział Burger Kinga ruszył z kampanią, w której zaprezentował nietypowe sytuacje, jakie mają miejsce w godzinach nocnych w lokalach marki. W ten sposób sieć fast foodowa postanowiła zareklamować swoją usługę dostaw do domu po północy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

W związku z panującą pandemią koronawirusa Burger King postanowił podnieść mieszkańców pewnego miasteczka w USA na duchu i zorganizował… Boże Narodzenie w lipcu.