Your new mission: Nastoletni uchodźcy jako bohaterowie gry w nowej kampanii UNICEF

Your new mission: Nastoletni uchodźcy jako bohaterowie gry w nowej kampanii UNICEF
UNICEF wystartował z nową kampanią, której celem jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy uchodźców i migrantów. W ramach inicjatywy powstał spot, w którym młodzi ludzie są bohaterami komputerowej gry.
O autorze
1 min czytania 2020-09-17

Spot stworzony w ramach nowej kampanii UNICEF nosi nazwę „Your new mission: Unlock their potential” i pokrótce przedstawia historię trzech młodych uchodźców – Samy, Nory i Pouya. Każdy z nich ma swoje własne pasje, ambitne plany na przyszłość, lecz łączy ich jedno – przybyli do nowego, obcego kraju, bo tam, skąd pochodzą, jest zbyt niebezpiecznie. 

Wideo, stworzone w konwencji gry komputerowej, ma za zadanie zwrócić uwagę społeczeństwa na sytuację uchodźców na całym świecie i jednocześnie walczyć z krzywdzącymi stereotypami na ich temat. 

Co ciekawe, w ramach kampanii UNICEF naprawdę stworzył mini grę, w której bohaterami są wspomnieni wyżej, trzej uchodźcy. Można ją znaleźć na stronie organizacji.

PS

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ubiegłym roku marka Levi’s nawiązała współpracę z włoską organizacją Porto Alegre, która wspiera osoby najbardziej potrzebujące, w tym m.in. uchodźców. W jej ramach powstała kolekcja akcesoriów z recyklingowanego dżinsu, którą uszyli podopieczni fundacji.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Gra zatytułowana „Salaam” została stworzona przez byłego uchodźcę Luala Mayena. Za pomocą mikrotransakcji dokonywanych w aplikacji, użytkownicy wspierają osoby, które aktualnie przebywają w obozach dla uchodźców.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

Mówi się, że historia kołem się toczy. UNICEF w kampanii na rzecz uchodźców dał nam do zrozumienia, że to „koło” jest tu i teraz. Dwuminutowy filmik przedstawia 12-letniego Ahmeda oraz 92-letniego Harry’ego. Zobaczcie ich historie.