„Bardzo miło obejrzeć film w którym nie ma wepchanych na siłę murzynów i lgbt ;)))” – brzmi fragment komentarza opublikowanego na facebookowym profilu Disney Polska pod wpisem promującym nowy film „Mulan”, który niedawno miał swoją premierę. Marka na komentarz odpowiedziała krótko – zamieściła emotikon z serduszkiem wyrażający aprobatę.
Reakcja firmy nie spodobała się internautom, którzy zarzucili marce homofobię i rasizm. Pojawiły się także opinie, że owa sytuacja może niekorzystnie wpłynąć na wizerunek firmy, która jeszcze nie tak dawno temu pokazała, że idzie z duchem czasu.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Krótko po tym agencja obsługująca media społecznościowe Disney Polska – WebTalk – opublikowała oświadczenie, w którym przyznała, że wpis internautki był „sprzeczny z wartościami prezentowanymi przez The Walt Disney Company”. Jednocześnie agencja zaznaczyła, że taka reakcja „wynika jedynie z zaniedbania pracownika naszej agencji, który nie zapoznał się z całością wpisu i zignorował procedury wewnątrz firmowe”.
Agencja WebTalk zapowiedziała również wpłatę 50 tys. złotych na rzecz Stowarzyszenia Kampania Przeciw Homofobii w ramach zadośćuczynienia.
zdjęcie: facebook.com/WaltDisneyMulan
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na początku czerwca br. Pixar przygotował nową krótkometrażową animację zatytułowaną „Out”, którą obejrzeć można na platformie Disney+. Po raz pierwszy w produkcji studia głównym bohaterem został gej – Greg.