W ubiegłym roku IKEA sprzedała ponad 300 mln baterii alkalicznych, które po zużyciu lądują w naszych koszach na śmieci. I choć był to jeden z popularniejszych produktów oferowanych przez szwedzką sieć, teraz kierownictwo marki podjęło decyzję o wycofaniu jednorazowych baterii ze sprzedaży.
W sprzedaży natomiast wciąż dostępne będą baterie działające na zasadzie akumulatorów, które można naładować nawet 500 razy. Jak zapewniają przedstawiciele sieci, już dziesięciokrotne ich naładowanie da niższy bilans emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z korzystaniem z jednorazowych baterii. Natomiast po 50 ładowaniach wpływ na środowisko będzie taki sam lub nawet mniejszy.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Przedstawiciele sieci IKEA zwrócili również uwagę na to, że gdyby klienci kupili baterie działające za zasadzie akumulatorów i naładowali je 50 razy, to wówczas udałoby się zmniejszyć nawet 5 tys. ton odpadów rocznie.
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku w Szwecji pojawi się pierwszy sklep sieci IKEA, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Grupa Ingka, właściciel sieci IKEA, zamierza przetestować potencjalne oferty leasingu mebli, aby wesprzeć klientów w nabywaniu produktów marki, dbaniu o nie i przekazywaniu ich dalej w bardziej zrównoważony sposób. W Polsce testy tej usługi ruszą już w tym roku.
PS3
IKEA postanowiła stworzyć własną aplikację, za pomocą której podpowiada swoim klientom, jakie nawyki mogą zmienić w swoim życiu, by lepiej dbać o środowisko.
PS4
W maju 2019 roku brytyjski oddział marki IKEA zaprezentował nową, całkowicie darmową, ekologiczną kolekcję zatytułowaną Lagom, za pomocą której brand chce zachęcić swoich klientów do upcyklingu.