Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Smart Raport – po co i dlaczego?

Smart Raport to badanie popularności wśród polskich internautów wybranych marek i modeli telefonów. Zostało ono zainicjowane przez serwis 4tech.TV należący do grupy Moon Media i narzędzie analityczne Brand24.
O autorze
1 min czytania 2014-02-12

Przyglądając się głosom polskiego internetu można dowiedzieć się wiele na temat oczekiwać i potrzeb konsumentów.

Od kiedy smartfony pojawiły się na naszym rynku, ich sprzedaż cyklicznie rośnie. Od 3% w 2008 roku do 40% w roku 2011. Jak wskazują prognozy, do 2015 roku smartfony stanowić będą aż 60% polskiego rynku.

Wg raportu smartfonem cieszącym się największą popularnością jest HTC One, zaraz za nim plasuje się Samsung Galaxy S III i Samsung Galaxy S IV. Są to urządzenia, które najczęściej określane są przez internautów jako „solidne”, „trwałe” i „wytrzymałe”. Zwracano także uwagę na ich design. Nie zaskakuje to ekspertów zabierających głos w raporcie. Jak podkreśla Bartosz Dul „trudno się dziwić HTC One jest h świetnie zaprojektowanym urządzeniem”.

Najgorzej ocenionymi telefonami z największą liczbą negatywnych komentarzy są Nokia Lumia 610, Nokia Lumia 800, a także Motorola Defy. Z zasadnością tej klasyfikacji nie zgadza się Monika Mikowska twierdząc, że zarzuty pojawiające się wobec tych urządzeń, są dla nich bardzo krzywdzące. Jak mówi “stwierdzenie, że najczęstszą wpadką Nokii Lumia 600 jest mała ilość aplikacji, jest krzywdzące dla samego modelu telefonu. Przecież tak można powiedzieć o każdym telefonie pracującym na Windows Phone, bo to w stażu rynkowym systemu operacyjnego i jego dopiero rosnącej popularności należy upatrywać przyczyn takiego stanu rzeczy.” 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zaskoczeniem jest ocena telefonów „z nadgryzionym jabłkiem” – przestają być one wymarzonymi smartfonami, których posiadanie daje poczucie pewnej elitarności. Pojawia się wobec nich wiele zarzutów – wg Michała Huczka „najbardziej pożądaną przekątną ekranu jest 4,5-5 cali, co stawia iPhone’a na z góry przegranej pozycji”.

Warto pamiętać, że o ile czasem trudno jest zgodzić się z opiniami internautów, o tyle ich głos jest głosem konsumentów, a ich uwagi powinny być istotne dla producentów urządzeń mobilnych. Dzięki raportowi, który w całości pobrać można ze strony www.smartraport.pl, dowiadujemy się, że najważniejsze dla konsumentów są: żywotność baterii, wytrzymałość urządzenia i jego przystosowanie do pracy z dużą ilością aplikacji. Jednocześnie zauważyć można, że cena smartfona nie jest już tak istotnym kryterium, jakim była jeszcze kilka lat temu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy producenci wezmą opinie konsumentów pod uwagę i zaskoczą nas nowym smartfonem w pełni zaspokajającym oczekiwania? Dowiemy się tego z kolejnej edycji raportu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Raport można pobrać ze strony www.smartraport.pl

NowyMarketing jest patronem medialnym publikacji.