Facebook zakazuje antyszczepionkowych reklam i jeszcze mocniej walczy z hejtem

Facebook zakazuje antyszczepionkowych reklam i jeszcze mocniej walczy z hejtem
Przedstawiciele Facebooka poinformowali o wprowadzeniu zakazu reklam, które zniechęcają do szczepień. Ponadto, platforma będzie usuwać treści antysemickie i negujące Holokaust.
O autorze
1 min czytania 2020-10-15

Już w ubiegłym roku Facebook poinformował o tym, że zamierza walczyć z dezinformacją na temat szczepionek – przede wszystkim ograniczona miała zostać działalność grup oraz stron, które rozpowszechniają fałszywe newsy na temat szczepionek. 

Teraz, w dobie pandemii koronawirusa, Facebook postanowił jeszcze bardziej wzmocnić walkę z ruchem antyszczepionkowym – zakazując reklam, które zniechęcają społeczeństwo do szczepień. Zamiast tego, platforma będzie kłaść większy nacisk na promowanie treści na temat szczepionki przeciw grypie, a także będzie podkreślała znaczenie profilaktycznych badań. 

To jednak nie jedyne działania, które w najbliższym czasie zamierza podjąć Facebook – z uwagi na to, że na platformie pojawia się coraz więcej treści antysemickich i negujących Holokaust, firma Marka Zuckerberga wprowadzi nowe zasady dotyczące mowy nienawiści – jedna z nich dotyczyć będzie publikowania treści, które zaprzeczają lub zniekształcają informacje na temat Holokaustu.

PS

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z okazji tegorocznego dnia pod hasłem „Coming Out Day” Facebook wprowadził serię naklejek wspierających społeczność LGBT+. W Polsce jednak nie są dostępne, bo zdaniem portalu społeczności nieheteronormatywne są w naszym kraju szykanowane.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kilka dni temu media obiegła informacja, jakoby Facebook miał nieco poluzować ograniczenia, które uprzednio zostały wprowadzone dla reklamodawców – chodzi m.in. o limit dotyczący reklam zawierających ponad 20% tekstu w głównym obrazie. Postanowiliśmy więc zapytać ekspertów, co się w związku z tym faktem może zmienić.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się