Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Disney+ będzie ostrzegać przed treściami rasistowskimi przy filmach „Piotruś Pan” i „Księga dżungli”

Disney+ będzie ostrzegać przed treściami rasistowskimi przy filmach „Piotruś Pan” i „Księga dżungli”
Przedstawiciele platformy Disney+ poinformowali, że przy niektórych kultowych bajkach, takich jak m.in. „Księga dżungli”, „Dumbo” czy też „Zakochany kundel”, pojawią się informacje ostrzegające przed rasistowskim i stereotypowym przekazem.
O autorze
1 min czytania 2020-10-19

W obliczu zachodzących na całym świecie zmian społecznych, głównie dotyczących nienawiści na tle rasowym, wiele popularnych marek musiało wprowadzić w swoich strukturach pewne zmiany – niektóre, takie jak m.in. Uncle Ben’s, przeszły znaczący rebranding.

Teraz swego rodzaju zmiany postanowiła wprowadzić platforma Disney+, na której pojawiają się nie tylko nowe filmy, ale również kultowe bajki i animacje sprzed kilkudziesięciu lat. Jak zauważyli przedstawiciele marki w oficjalnym oświadczeniu, niektóre produkcje powstałe w latach 50., czy też 60. XX wieku, takie jak np. „Księga dżungli”, „Dumbo” czy też „Zakochany kundel”, mogą w stereotypowy i negatywny sposób przedstawiać niektóre czarnoskóre osoby, a także rdzennych mieszkańców Stanów Zjednoczonych. 

W związku z tym przedstawiciele platformy poinformowali, że zamiast cenzurować kultowe bajki (w ubiegłym roku z filmu „Dumbo” wycięto scenę rasistowskiego tańca kruków, co spotkało się z falą krytyki ze strony wielu fanów Disneya), postawiony zostanie nacisk na edukowanie społeczeństwa – w efekcie przy niektórych znanych bajkach pojawią się informacje ostrzegające przed rasistowskim i stereotypowym przekazem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Tego typu adnotacje pojawiły się przy takich produkcjach, jak m.in. „Zakochany kundel”, „Księga dżungli”, „Szwajcarska rodzina Robinsonów”, a także „Piotruś Pan”. Przy bajce opowiadającej historię o „wiecznym chłopcu” umieszczono informację dotyczącą tańca wykonywanego przez głównego bohatera oraz innych postaci – „Piotruś i Zagubieni Chłopcy tańczą, mając na sobie nakrycia głowy i inne przesadzone elementy stroju, co jest formą drwiny i przywłaszczenia wizerunku oraz kultury rdzennych mieszkańców”.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przedstawiciele HBO Max poinformowali o usunięciu z platformy kultowego już filmu „Przeminęło z wiatrem”. Tłumaczyli to faktem, że produkcja zawiera rasistowskie treści, a także uprzedzenia etniczne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Z uwagi na zagorzałą dyskusję na temat dyskryminacji rasowej, która wybuchła parę miesięcy temu w Stanach Zjednoczonych, firma Knorr postanowiła zmienić nazwę swojego kultowego produktu – zdaniem przedstawicieli marki określenie „sos cygański” jest za bardzo rasistowskie.

PS3

W połowie września br. Disney Polska na swoim facebookowym profilu polubił komentarz, w którym pochwalono film „Mulan” za to, że nie ma w nim „wepchanych na siłę murzynów i lgbt”. Agencja obsługująca markę w social mediach przeprosiła i zapowiedziała wpłatę 50 tys. zł na rzecz Kampanii Przeciw Homofobii.