Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Ta kampania zwraca uwagę na problem bezdomności w dobie pandemii – jest fikcyjna, a już robi furorę w sieci

Ta kampania zwraca uwagę na problem bezdomności w dobie pandemii – jest fikcyjna, a już robi furorę w sieci
We francuskich mediach od kilku dni furorę robi kampania, która w prosty, acz poruszający sposób zwraca uwagę na problem bezdomności w dobie pandemii koronawirusa. I choć cały projekt wygląda niezwykle profesjonalnie, to kampania tak naprawdę jest… fikcyjna.
O autorze
1 min czytania 2020-10-20

Z uwagi na rozprzestrzeniającą się pandemię koronawirusa we Francji została wprowadzona swego rodzaju godzina policyjna, która zakazuje mieszkańcom przemieszczania się w godzinach od 21:00 do 6:00 rano. 

Krótko po tym francuskie media obiegła ciekawa kampania, która ma za zadanie zwrócić uwagę na jeden, istotny problem, który z uwagi na pandemię koronawirusa może przybrać na sile. Chodzi mianowicie o problem bezdomności. 

W ramach kampanii powstała seria poruszających grafik, które przedstawiają osoby bezdomne śpiące w różnych miejscach w mieście. Plakaty okraszono też napisem – „O 21:00 nie wszyscy wracają do domu”. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na grafikach widnieje również małe logo popularnej we Francji Fundacji Abbé-Pierre, która walczy z bezdomnością w tym kraju. Co ciekawe, kampania wcale nie powstała z inicjatywy organizacji – tak naprawdę jest ona fikcyjna. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jej pomysłodawczynią jest studentka szkoły artystycznej Eden Bouaziz. „Po ogłoszeniu nowych ograniczeń i wprowadzeniu godziny policyjnej od razu przyszła mi do głowy myśl. Jeśli musisz być w domu przed 21:00, jak mają się odnieść do tego ci, którzy go zwyczajnie nie mają?” – napisała artystka na swoim facebookowym profilu.

Fikcyjna kampania zdobyła niemały rozgłos we francuskich mediach, ale przede wszystkim – zwróciła uwagę na realny problem. 

zdjęcia: facebook.com/eden.bouaziz.7

PS

Tegoroczny festiwal filmowy w Cannes został przełożony ze względu na pandemię koronawirusa. W związku z tym władze miasta postanowiły tymczasowo przekształcić pałac, w którym rokrocznie odbywa się wydarzenie, na ośrodek dla bezdomnych i ich psów.

PS

Australijska organizacja Beddown, która pomaga osobom potrzebującym, wpadła na nietypowy pomysł wykorzystania pustych miejsc parkingowych na parkingu podziemnym w Brisbane – przekształciła je w wygodne łóżka dla bezdomnych.

PS3

Po wnikliwym badaniu rynku oraz współpracy z bezdomnymi firma Ample Labs postanowiła stworzyć chatbota Chalmers, który pomaga osobom w potrzebie znaleźć miejsce do spania, a także punkty, w których otrzymają darmowy posiłek.

PS4

LinkedOut to francuska platforma społecznościowa, która nawiązuje do funkcjonalności LinkedIna, lecz jej główna misja jest nieco inna – projekt ma na celu pomóc osobom bezdomnym w znalezieniu pracy.

PS5

W grudniu 2018 roku w Sztokholmie pojawiły się 53 billboardy, które wskazywały bezdomnym drogę do najbliższych schronisk w momencie, gdy temperatura sięgnie do minus siedmiu stopni.