Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Kliki z europejskich miast

Internauci z Warszawy, Kijowa i Budapesztu wygenerowali najwięcej kliknięć zakończonych zakupem. Najwyższy współczynnik klikalności odnotowano z kolei w Londynie i Madrycie – wynika z analizy kampanii reklamowych realizowanych przez RTB House w europejskich miastach.
O autorze
1 min czytania 2014-02-17

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Zweryfikowano dane z 22 europejskich miast, mieszkańcom których firma RTB House wyemitowała w styczniu 2014 roku reklamy banerowe. Wszystkie z wykorzystaniem RTB (Real-Time Bidding) – technologii umożliwiającej kupno i sprzedaż pojedynczych odsłon w czasie rzeczywistym.

Jak pokazują analizy, Warszawa, Kijów i Budapeszt to miasta, w których odnotowano najwięcej kliknięć w reklamy emitowane przez RTB House. Ich liczba wyniosła kolejno 30 proc., 22 proc. oraz 10 proc. z całości. To również kliknięcia mieszkańców tych miast najczęściej kończyły się zakupem. W efekcie zrealizowanych przez RTB House kampanii, mieszkańcy Warszawy dokonali niemal 28 proc., Kijowa 18 proc., a Budapesztu ponad 14 proc. ze wszystkich transakcji zakupowych.

Z danych wynika także, że najwyższy współczynnik klikalności (CTR), czyli stosunek między liczbą kliknięć, a wyświetleniami reklamy zaobserwowano w Londynie i Madrycie (po 0,4 proc.).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dane pochodzą z narzędzia do retargetingu personalizowanego RTB House. Analizą objęto następujące miasta: Amsterdam, Berlin, Bruksela, Bukareszt, Budapeszt, Dublin, Helsinki, Kijów, Kopenhaga, Lizbona, Londyn, Lwów, Madryt, Moskwa, Oslo, Paryż, Praga, Rzym, Sztokholm, Wiedeń, Warszawa i Zagrzeb. Próba wyniosła 50 mln reklam banerowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing