Niemarnowanie żywności według Lidla – sieć podpowiada co zrobić z dynią

Niemarnowanie żywności to wspólna idea łącząca producentów, dystrybutorów, konsumentów i organizacje pozarządowe. Lidl Polska opowiada o swoich działaniach w tym zakresie oraz, z przymrużeniem oka, radzi co zrobić z dynią, aby się nie zmarnowała.
O autorze
1 min czytania 2020-11-10

Federacja Polskich Banków Żywności oraz firma McCormick postanowili sprawdzić, jak zmieniły się zachowania konsumentów w trakcie „lockdownu”. Z przeprowadzonego na ich zlecenie badania Gospodarowanie żywnością w trakcie pandemii wynika, że pandemia zdecydowanie spowodowała wzrost tonażu zakupowego koszyka przeciętnego Polaka. Dodatkowo podczas izolacji zakupy robiliśmy rzadziej (aż o 82%), ale były one znacznie bardziej obfite – ponad połowa ankietowanych przyznała, że w ich koszykach ląduje teraz więcej jedzenia niż przed pandemią. Zamknięcie w domach uruchomiło również naszą kreatywność w kuchni. Aż 69% z pytanych osób potwierdza, że podczas pandemii zaczęło więcej gotować.

– Od dłuższego czasu badania wskazują, że jedną z głównych przyczyn marnowania jedzenia są nadmierne zakupy i nabywanie produktów na zapas. Dlatego od początku nowej sytuacji zachęcaliśmy do ograniczenia ilości kupowanych produktów i bardziej przemyślanego planowania posiłków. Z naszych analiz wynika, że faktycznie zwiększyła się ilość nabywanej żywności, ale mimo wszystko badania napawają optymizmem – aż o 12% wzrósł odsetek osób, które świadomie starały się nie dopuścić do zepsucia się czy zmarnowania produktów spożywczych – komentuje Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Co na to wszystko Lidl?

Kwestia marnowania żywności dotyczy każdego kraju na świecie, w tym obejmuje wszystkie etapy łańcucha dostaw – od produkcji rolnej po gospodarstwa domowe. W Polsce, ostatnio przeprowadzone badania wskazują, że szacunkowo wyrzucamy ok. 9 mln ton żywności rocznie. Oznacza to, że na każdą osobę przypada 247 kg żywności, która ulega zmarnowaniu. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dzięki wieloletniej pracy nad optymalizacją procesów w ramach łańcucha dostaw ograniczyliśmy marnowanie żywności do minimum. Z powodzeniem rozwinęliśmy także projekt „kupuję, nie marnuję”, umożliwiający klientom zakup produktów o zbliżającym się terminie przydatności, jednak w pełni wartościowych, w cenach obniżonych nawet do -70%. Podejmujemy przy tym liczne działania edukacyjne oraz organizujemy regularnie zbiórki żywności przy ścisłej współpracy m.in. z Polską Federacją Banków Żywności – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications & CSR Lidl Polska.

Lidl Polska stara się angażować w działania na rzecz niemarnowania żywności najlepiej jak potrafi, czyli poprzez edukowanie, opracowywanie przepisów kulinarnych oraz praktyczne wskazówki i porady, które pojawiają się w wydawanych przez sieć książkach, w mediach społecznościowych Lidla oraz na stronie www.kuchnialidla.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się