Budowanie wizerunku marki: Atomy

Budowanie wizerunku marki: Atomy
W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Atomy.
O autorze
3 min czytania 2020-11-12

>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu

O marce Atomy opowiada Ula Skłodowska, współwłaścicielka brandu.

Na początek trochę o historii marki Atomy – jakie były przełomowe momenty, a także największe wyzwania?

Praca nad Atomami rozpoczęła się 6 lat temu, a dwa lata później miała miejsce premiera marki. Przygotowania były długie i pracowite – potrzebowałyśmy niezbędnych środków na start i dzięki dofinansowaniu udało się pokryć niezbędne koszty – zbudowanie autorskiego sklepu online, zorganizowanie produkcji i procesu prototypowego, a także stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej. Postawiłyśmy sobie bardzo wysoką poprzeczkę. Po pierwsze, od samego początku kierowałyśmy się ideą zrównoważonej i wolnej mody, chciałyśmy, aby wszystko powstawało lokalnie, dokładnie, oszczędnie i z szacunkiem do środowiska, co jeszcze kilka lat temu nie było tak mocno egzekwowane. Długo budowałyśmy sieć współpracy na naszym rynku, inwestując w najbliższą wspólnotę i poszukując sprawdzonych, lokalnych materiałów z najlepszymi certyfikatami. Po drugie, skóra bydlęca roślinnie garbowana w Polsce, z której zapragnęłyśmy szyć Atomy, była bardzo wymagająca w produkcji – wymagała odpowiednich maszyn, często bardzo starych, a także fachu i doświadczenia kaletników, którzy posługiwali się techniką rymarską. Po wielu miesiącach poszukiwań udało nam się znaleźć rodzinny lokalny warsztat, który podjął się wyzwania. Współpracujemy do dziś.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jakimi wartościami kierowałyście się przy budowie marki?

Przede wszystkim skupiłyśmy się na odpowiednim, rozsądnym zorganizowaniu produkcji lokalnej. Chciałyśmy szyć tyle, ile potrzeba, nigdy na zapas. Z poszanowaniem ludzkiej pracy i czasu, a także w jak najbardziej ergonomiczny i ekologiczny sposób. Początkowo nie miałyśmy pieniędzy na zakup dużej ilości materiału – postanowiłyśmy całą pierwszą kolekcję uszyć z kilku metrów skóry i projektowałyśmy tak, aby ograniczyć odpady. Najmniejsze skrawki, które zostawały po rozcięciu błamu wykorzystywałyśmy na przykład na szlufki do beltbagów. Natomiast kształty powstają niezależnie od sezonów w modzie, tworzone są bez pośpiechu, rozmachu i nadprodukcji – minimalistyczne, geometryczne formy, które się nie nudzą i służą latami stały się naszą wizytówką.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kim jest klientka/klient marki Atomy?

Tworzymy dla klientów świadomych. Świadomych kondycji naszej planety, dokonujących świadomych wyborów na długie lata, budujących kapsułową garderobę i doceniających ręczną rzemieślniczą pracę. Wszystkie torebki szyjemy na zamówienie, czeka się na nie od kilku do kilkunastu dni, w zależności od kolejki, która często jest bardzo długa.

Co charakteryzuje markę Atomy?

Dla Atomów charakterystyczne są forma, materiał i sposób, w jaki powstają. Są to funkcjonalne torebki zamknięte w geometrycznym, ponadczasowym kształcie, często z nowoczesnym twistem. Wszystkie Atomy szyjemy z delikatnych skór niepowlekanych chemicznymi warstwami, które uodparniają je na starzenie – pozwalamy im się pięknie starzeć. Natomiast nasza produkcja w systemie lean manufacturing pozwala nam skrupulatnie i mądrze szyć. Daje to poczucie bezpieczeństwa i spokój, dzięki któremu prowadzimy firmę w poczuciu twórczej wolności i swobody, z dala od zgiełku i setek namnażających się, nowych trendów w modzie. Nie chcemy być sezonowe, odchodzimy od porywczej konsumpcji, dlatego nasze kolekcje mają swoje premiery zazwyczaj raz do roku, a poprzednie serie są wciąż aktualne.

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku marki?

Skupiamy się na tym, aby bezkompromisowo realizować nasze podstawowe założenia o tworzeniu wolnej i zrównoważonej mody. Nie idziemy na żadne ustępstwa – nie szukamy tańszych zamienników, nie zmieniamy wykonawców, nie eksperymentujemy (chyba, że chodzi o nowe formy lub materiały, na przykład przy kolekcji wegańskiej), od początku pracujemy z kilkunastoma podwykonawcami i dopóki jakość produktów i pracy spełnia nasze najwyższe oczekiwania, nie zamierzamy tego zmieniać. Wspierając najbliższy rynek, co jest w pełni świadomą decyzją, zachowujemy odpowiednie tempo i ciągłość rozwoju marki. Konsekwentne dążenie do stworzenia najwyższej jakości produktu bez pośpiechu, z najlepszych skór, w odpowiedzialnym, etycznym i równoważonym tempie, w oparciu o ideę lokalnej produkcji to nasz nadrzędny cel. W Atomach od początku jesteśmy wierne jednemu stylowi i sprawujemy pieczę nad tym, aby wizerunek marki był spójny.

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie Waszą markę?

W obszarze promocji marki korzystamy z wielu różnych narzędzi marketingowych, oferowanych między innymi przez Google. Pomagają nam one w analizie statystyk, obserwacji trendów, optymalizacji treści strony www, kreacji reklam sponsorowanych oraz monitoringu internetu i social mediów. Jednym z podstawowych kanałów marketingu digitalowego w obszarze branży fashion pozostają też wszystkie działania związane z influencer marketingiem.

zdjęcie: instagram.com/cajmel

zdjęcie: instagram.com/jestem_kasia

Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyłyście?

Lubimy wszystkie. Każdą wspominamy z uśmiechem, każda powstawała na innym etapie rozwoju marki. Nasze kampanie powstawały lokalnie – odbywały się w Trójmieście, we współpracy z trójmiejskimi fotografami i modelkami. Na wszystkich zdjęciach niezmiennie opowiadamy historię bliskości między ludźmi, zazwyczaj z udziałem kilku bohaterek. Mamy już plan i scenariusz na nadchodzące zdjęcia, ale nie chcemy zdradzać szczegółów, aby nie zapeszać.

Co wyróżnia Atomy na tle pozostałych, konkurencyjnych marek?

Minimalizm, który nie jest wyłącznie estetyką, a sposobem myślenia. I oprócz tego, że Atomy wyróżnia architektoniczna forma niewrażliwa na sezony w modzie, charakterystyczne dla naszej marki jest to, że torebki powstają na zamówienie, co daje poczucie wyjątkowości.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Jest ich cała masa, a realizujemy je organicznie. Nie o wszystkich możemy mówić, ale wkrótce opowiemy więcej. Obecnie pracujemy nad rozszerzeniem serii toreb z alternatywnych wegańskich materiałów, a także nad kolekcją unisex. Jesteśmy podekscytowane.