Co dał mi Festiwal Cannes Lions? – relacje laureatów Young Creatives Clients cz. 2

Co dał mi Festiwal Cannes Lions? – relacje laureatów Young Creatives Clients cz. 2
Do 7 marca trwa przyjmowanie zgłoszeń do organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR konkursu Young Creatives Clients 2014. Sprawdziliśmy z czego czerpią inspiracje i jak wspominają wyjazd na Festiwal w Cannes laureaci poprzednich edycji.
O autorze
4 min czytania 2014-03-06

więcej o konkursie >>> 

– To co najbardziej zaskoczyło mnie, oczywiście w pozytywnym wymiarze, to wiedza, którą można zastosować w codziennej pracy. Szczególnie warsztaty oraz niektóre wykłady kładły nacisk na to, żeby zrozumieć jak do kreacji podchodzi klient, a jak agencja – mówi o Festiwalu Cannes Lions Piotr Tytyk, Brand Manager, Hasbro, Zwycięzca Young Creatives w kategorii CLIENTS w 2013 roku. – Zrozumienie wzorów kreatywnych z jakich korzystają agencje oraz ich podejścia do briefu i samego procesu kreacji dało mi kompletnie nowe spojrzenie na to, jak powinna wyglądać komunikacja klient-agencja, co znacząco ułatwia mi codzienną pracę – dodaje Tytyk. 

– Wyjazd poszerzył moje horyzonty. Pokazał inteligentne, niesztampowe rozwiązania wykorzystujące najnowsze osiągnięcia i technologie. Reklama nie kończy się przecież na demo produktu w TV. Realia są jednak inne. Marketerzy często boją się zaryzykować. Mam nadzieję, że pokolenie Y wywróci do góry nogami obecne status quo – tak obecność na Festiwalu Cannes Lions podsumowuje Ewelina Łozowska, Starszy Specjalista ds. komunikacji marketingowej, RWE, Zwyciężczyni Young Creatives w kategorii CLIENTS w 2011 roku.

Piotr Tytyk, Brand Manager, Hasbro, Zwycięzca Young Creatives w kategorii CLIENTS w 2013 roku

Jak wygląda Pana praca, rozumiana jako proces twórczy nad konceptem kreatywnym? Czy obowiązują w niej jakieś zasady, metodyka i pewna rutyna czy jest to proces w pełni spontaniczny i za każdym razem inny?

Tworząc koncept kreatywny zawsze staram się wychodzić od założeń strategicznych i poruszać się w ich ramach. Sam proces jest spontaniczny i ciężko nad nim zapanować, szczególnie w ramach określonej ilości czasu, jednak wszystkie koncepcje, które powstają w tym procesie na koniec są filtrowane przez pryzmat wcześniejszych założeń strategicznych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z czego Pan czerpie inspiracje w pracy?

Przyznam szczerze, że bardzo dużo czerpię inspiracji z pracy innych marketerów, zarówno z Polski, jak i z zagranicy. Staram się zapamiętać ciekawe rozwiązania jakie podpatruję w komunikacji marek, czasami z bardzo odległych kategorii od tej, którą się w danym momencie zajmuję. Wykorzystuję podpatrzone rozwiązania adaptując je odpowiednio do swojej kategorii i czasami przydają się w najmniej spodziewanych momentach ;).

Czego się Pan spodziewał po festiwalu w Cannes? Jak to korespondowało z rzeczywistością na miejscu?

Wyjazd do Cannes był dla mnie pewnego rodzaju zagadką, ponieważ z założenia jest to festiwal dedykowany głównie agencjom reklamowym i domom mediowym. Jako osoba pracująca po stronie klienta, nie do końca wiedziałem co mogę wynieść z w festiwalu, oprócz udziału w prestiżowym konkursie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To co najbardziej zaskoczyło mnie, oczywiście w pozytywnym wymiarze, to wiedza, którą można zastosować w codziennej pracy. Szczególnie warsztaty oraz niektóre wykłady kładły nacisk na to, żeby zrozumieć jak do kreacji podchodzi klient, a jak agencja. Zrozumienie wzorów kreatywnych z jakich korzystają agencje oraz ich podejścia do briefu i samego procesu kreacji dało mi kompletnie nowe spojrzenie na to, jak powinna wyglądać komunikacja klient-agencja, co znacząco ułatwia mi codzienną pracę.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co Pan zapamięta najdłużej z wyjazdu do Cannes?

Z pewnością ciekawych ludzi oraz wyjątkowych liderów, jakich można posłuchać podczas wykładów. To, że osoby z tak dużym doświadczeniem chcą się dzielić wiedzą, jaką zdobywały przez lata praktyki zawodowej z szerokim gronem odbiorców jest bardzo budujące i inspirujące. Dzięki takim wystąpieniom można poznać kierunek, w jakim obecnie zmierzają marketing i zarządzanie.

Czy wyjazd do Cannes wg Pana przekłada się na jakieś korzyści w pracy zawodowej? Jak?

Międzynarodowy Festiwal Kreatywności w Cannes, to nie tylko wydarzenie skupiające się wokół kreacji. To przede wszystkim zbiór najlepszych na świecie case’ów biznesowych w pigułce. Każdy kto bierze udział w tak wielowymiarowym wydarzeniu, może skupić się na elementach dla niego istotnych.

Z przedstawionych case’ów starałem się wyciągnąć to co jest dla mnie istotne w codziennej pracy – strategię marki, drogę od insightu do kreacji czy najlepsze przykłady współpracy między agencją, a klientem.

Udział w festiwalu sprawia, że można spojrzeć na swoją markę z innej perspektywy, co z pewnością przekłada się na korzyści w pracy zawodowej.

Czy oprócz kwestii zawodowych, jakie inne korzyści przynosi wyjazd na festiwal w Cannes – dlaczego warto tam pojechać? Czego można doświadczyć, co zobaczyć?

Poza niezwykłym doświadczeniem w wymiarze zawodowym, festiwal w Cannes to również wydarzenie towarzysko-rozrywkowe. Niezliczona liczba imprez towarzyszących festiwalowi daje możliwość spędzenia czasu w towarzystwie fajnych ludzi z całego świata, którzy dzielą tę samą pasję. To właśnie ludzie tworzą atmosferę tego festiwalu, a Cannes jako jeden z najpiękniejszych kurortów jest idealnym miejscem na takie wydarzenie. Możliwość dobrej zabawy i wymiany doświadczeń z kreatywnymi ludźmi z całego świata to równie ważny aspekt tej imprezy, jak kwestie zawodowe.

Reklama obecnie zmierza w kierunku rozrywki i taki też jest ten festiwal, pełen ważnych treści podanych w kreatywny sposób, w luźnej atmosferze słonecznej, francuskiej riwiery.

Ewelina Łozowska, Starszy Specjalista ds. komunikacji marketingowej, RWE, Zwyciężczyni Young Creatives w kategorii CLIENTS w 2011 roku

Jak wygląda Pani praca, rozumiana jako proces twórczy nad konceptem kreatywnym? Czy obowiązują w niej jakieś zasady, metodyka i pewna rutyna czy jest to proces w pełni spontaniczny i za każdym razem inny?

Z konceptem kreatywnym jest jak z nowo poznanymi ludźmi. Albo zaskoczy od razu, albo trzeba się sporo nagimnastykować. Czasami próbuję różnych metod kreatywnych. Niektóre potrafią przynieść niezłe efekty. Ostatnio pozytywnie zaskoczyła mnie metoda disruption.

Z czego Pani czerpie inspiracje w pracy?

Inspiracje w pracy czerpię ze świata poza pracą.

Czego się Pani spodziewała po festiwalu w Cannes? Jak to korespondowało z rzeczywistością na miejscu?

Jadąc do Cannes nie miałam pojęcia jakiej rangi jest to impreza. Były to moje początki z reklamą i marketingiem w ogóle. Tym lepiej, że od razu miałam okazję poznać świat reklamy w swojej okazałości. Nie sądziłam, że program festiwalu będzie tak ciekawy, że wygra konkurencję z plażą.

Co Pani zapamięta najdłużej z wyjazdu do Cannes?

Liczbę kreatywnych osób z całego świata na metr kwadratowy i najlepiej przyrządzone mule jakie kiedykolwiek jadłam.

Czy wyjazd do Cannes wg Pani przekłada się na jakieś korzyści w pracy zawodowej?

Wyjazd poszerzył moje horyzonty. Pokazał inteligentne, niesztampowe rozwiązania wykorzystujące najnowsze osiągnięcia i technologie. Reklama nie kończy się przecież na demo produktu w TV. Realia są jednak inne. Marketerzy często boją się zaryzykować. Mam nadzieję, że pokolenie Y wywróci do góry nogami obecne status quo.

Czy oprócz kwestii zawodowych, jakie inne korzyści przynosi wyjazd na festiwal w Cannes – dlaczego warto tam pojechać? Czego można doświadczyć, co zobaczyć?

Nie powiem, że warto tam pojechać – do Cannes trzeba pojechać! Nowe znajomości, inspiracje. Cannes Lions wyznacza trendy nie tylko w branży. Nie zapominajmy, że nie jest to festiwal reklamy, tylko kreatywności.

Poznaj Jurorów konkursu >>>

Przeczytaj opinie innych Laureatów >>>

NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.